Ce documente trebuie sa contina Dosarul Personal al Salariatului?

author
2
1 minute, 45 seconds Read

Conform prevederilor din HG 500/2011, orice angajator este obligat sa intocmeasca Dosarul Personal al Salariatului.

Conform legii, angajatorul trebuie sa realizeze acest dosar personal pentru fiecare salariat in parte si este obligat sa-l pastreze in bune conditii la sediu si sa-l prezinte inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Angajatorul trebuie sa intocmeasca Dosarul de Personal al Salariatului  in termen de 10  zile lucratoare de la data semnarii contractului individual de munca.
Dosarul Personal al Salariatului trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

– Copii dupa actele de identitate ale angajatului: carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
– Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
– Formularul de candidatura (CV, scrisori de referinta);
– Cererea de angajare;
– Informarea prealabila la angajare;
– Certificatul medical „apt de angajare“ de la medicul de medicina a muncii;
– Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea în munca;
– Carnetul de munca sau declaratia pe proprie raspundere ca angajatul nu are carnet de munca;
– Certificatul de cazier judiciar sau declaratia pe proprie raspundere ca angajatul nu a suferit condamnari;
– Permisul de munca – daca angajatul este cetatean strain;
– Fisa postului;
– Contractul individual de munca;
– Actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si încetarea contractului individual de munca (de exemplu: act aditional pentru clauza cu privire la formarea profesionala, clauza de neconcurenta, clauza de mobilitate, clauza de confidentialitate, act aditional pentru modificari ale salariului sau ale functiei);
– Copii dupa actele de identitate ale persoanelor aflate în întretinere (certificat de nastere, certificat de casatorie, carte/buletin de identitate etc.);
– Copie dupa livretul militar – daca este cazul;
– Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
– Fisele de evaluare a performantelor profesionale;
– Deciziile referitoare la premieri si numiri pe pozitii ierarhice superioare;
– Documente privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
– Plangeri din partea angajatului.
Angajatorul are obligatia de a asigura deplina confidentialitate cu privire la datele cu caracter personal ale angajatilor dvs. (art. 40 alin. (2) litera i din Codul muncii).

Vezi si:  Sisteme de supraveghere video. Tipologii si domenii de aplicabilitate.

Mai multe raspunsuri la intrebari despre resurse umane gasiti pe http://www.clublegislatiamuncii.manager.ro

Similar Posts

2 Comments

  1. avatar
    Alexandra Basica says:

    Buna ziua!

    Imi puteti spune ce act mentioneaza termenul de 10 zile lucratoare pentru intocmirea dosarului de personal?
    Va multumesc!

  2. avatar
    Mihaela says:

    Exista un astfel de termen in cazul functionarilor publici unde este vorba insa de zile calendaristice. HG 500/2011 face referire la termenul de eliberarea copiilor documentelor din dosar in termen de 15 zile de la data cererii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.