Ce sa ai in vedere la lichidarea firmei

Lichidarea unei firmei poate fi un pas greu de facut, nu doar din punct de vedere al demersurilor si documentelor de pregatit, ci si din punct de vedere emotional. Dincolo de tot ceea ce tine de obligatii fiscale, o firma insemana mai mult decat resurse financiare investite de-a lungul timpului. Vorbim aia de energie, entuziasm si optimism, vise si sperante, o misiune, viziune si valori organizationale care au tinut firma in picioare pana la un moment dat.

In ceea ce priveste lichidarea firmei din punct de vedere legal si fiscal, acest lucru se va face in mai multe etape, avand in vedere o serie de documente, aprobari si confirmari pentru lichidarea firmei.

1. Anuntarea inchiderii firmei

Un prim lucru de facut in ceea ce priveste incetarea activitatii firmei, se refera la Adunarea Generala a Asociatilor, in cadrul careia va fi pregatita hotararea prin care se va anunta acest lucru. Apoi, notificarea de incetare a activitatii firmei va fi depusa la Registrul Comertului. Mai departe, hotararea mai sus-mentionata va fi publicata in Monitorul Oficial, moment incepand cu care incepe propriu-zis lichidarea societatii comerciale, acest lucru fiind facut public.

2. Obligatii contabile si fiscale

Inchiderea unei firme presupune o serie de aprobari si confirmari de obtinut pentru a o putea lichida. Vorbim aiai de toate declaratiile financiare, rambursarea impozitului pe profit, aprobarea situatiei finale referitoare la procesuld e lichidare precum si balanta de lichidare. Toate aceste lucruri fac parte din procesul de lichidare al unei firmei si nu poate fi trecut cu vederea.

3. Incheierea procesului de radiere

Finalizarea procesului de radiere pentru firma va consta in obtinerea tuturor aprobarilor si confirmarilor de care este nevoie pentru incetarea activatii firmei in toate registrele si evidentele de ordin fiscal. Firma va fi radiata din Registrul Comertului. De asemenea, este nevoie sa fie depusa o cerere de rambursare a unor eventuale impozite pe profit, ca urmare a declaratiilor financiare depuse, in perioada lichidarii.

Vezi si:  Formula ideală pentru curățenie profesională în spații de business

Pentru ca toate aceste lucruri sa se desfasoare simplu, fara complicatii si alte probleme, cel mai bine este sa apelezi din timp la servicii ale specialistilor de radieri firme. Acestia iti vor explica pas cu pas ce este  de facut, care sunt etapele si ce presupune exact fiecare dintre acestea.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.