Exista cateva tendinte in materie de web design pe care nu le poti ignora daca doresti ca site-ul tau sa fie intr-adevar unul de success, indiferent in ce domeniu ai activa.
Nu este usor sa faci un sumar al celor mai populare elemente si tendinte in webdesign de anul acesta, insa exista cateva directii care se evidentiaza si care merita mentionate.
Iata cateva coordonate care au modificat modul de abordare al web designului in 2013:
- Daca intru pe site-ul unei gari nu vreau sa il vad pe Johnny Depp zambind intr-o poza cat ecranul si nu vreau sa citesc despre viata si ambitiile directorului executive al companiei de trenului. Pur si simplu vreau sa stiu la ce oras am trenul catre destinatia aleasa si cat ma costa un bilet. Din acest motiv, grafica site-ului trebuie sa fie in perfecta concordanta cu continutul acestuia si cu scopul site-ului respectiv.
- De asemenea, noile trenduri in materie de web design tin cont de faptul ca versiunea de mobil este la fel de importanta ca si cea pentru computer. Nu puteti decide ce device folosesc utilizatorii pentru a intra pe site-ul vostru.
- Un factor important de care s-a tinut seama in ceea ce priveste web designul in acest moment se refera la faptul ca indiferent cat de frumos este un site, un utilizator normal nu va dori sa petreaca acolo mai mult de 10 secunde.
Observatiile de mai sus subliniaza importanta continutului si faptul ca acesta ar trebui sa aiba intotdeauna prioritate. Datorita utilizarii din ce in ce mai frecvente a mobilului si a tabletei pentru navigarea pe Internet, s-a exprimat ingrijorarea cu privire la accesibilitatea continutului si la performanta aplicatiilor pe diferite dispozitive. Cu ani in urma se credea ca viitorul consta in ecrane uriase si in conexiune la internet ultrarapida, pentru ca in prezent sa observam ca oamenii navigheaza pe Internet folosind dispozitive cu ecran foarte mic si conexiune slaba la Internet.
Iata deci cateva dintre tendintele in materie de Web Design din 2013:
1. Continutul pe primul loc
Continutul este centrul galaxiei unui site! Continutul si prezentarea acestuia ar trebui sa fie principal preocupare daca va doriti un site de success. Trebuie sa va asigurati ca utilizatorii pot accesa contentul prin mai multe platforme si sa primeze eficienta, accesibilitatea si optimizarea pentru motoarele de cautare, astfel incat utilizatorul sa gaseasca rapid continutul relevant cautarii sale.
2. Simplicitate si Design Interactiv
Simplicitatea este noua paradigma. Procesul de simplificare va fi singurul instrument pe care il avem la dispozitie pentru a face continutul accesibil si usor de citit pe o gama larga de dispozitive, bineinteles avandu-se permanent ca obiectiv cea mai buna experienta din punct de vedere al utilizatorului. Strategia de continut, experienta utilizatorului pe site, gradul de utilizare, accesibilitatea si designul vizual trebuie sa se ghideze toate dupa aceasta noua paradigma.
3. Centrarea pe experienta utilizatorului
Punctul de vedere al utilizatorului, experienta sa in utilizarea site-ului , cat si modul de structurare a informatiei sunt deosebit de importante. In acest sens se remarca o simplificare la nivel vizual si al interactiunii. Site-urile traditionale vor continua sa adopte o intefata compatibila si cu telefoanele mobile, ceea ce ne conduce la urmatorul punct “Stilul interfetelor aplicatiior”…
4. Stilul Interfetei
Asistam deja de cateva luni la un proces de transformare a unui numar mare de site-uri pentru desktop care incep sa imite stilul interfetei aplicatiilor pentru mobil, unificand si simplificand continutul si designul si in acelasi timp facilitand crearea unor proiecte receptive la transformarile actuale.
5. Unificarea versiunii pentru desktop si mobil
Receptivitate, adaptabilitate, rezolutie independenta: toti acesti termeni evolueaza catre o destinatie comuna care este unificarea versiunilor pentru desktop si telefonul mobil. Trendul pana acum a fost sa adaptati continul, insa multe voci sustin faptul ca unificarea este viitorul.
6. Culori uni si gata cu “skeumorfismul”
Principalele tendinte identificate in materie de grafica sunt: simplicitatea, minimalismul, layouturi curate, stilul specific aplicatiilor pe mobil, design ce se concentreaza pe tipografie si mai putin pe elementele decorative, mai putin skeumorphism (elemente cu texture preluate de la alte obiecte, ce poate crea confuzie), stil plat, culori uni… acest trend cu privire la simplificarea in design si utilizarea de culori plate, raspunde nevoii de a crea proiecte adaptative si de a servi imagini si elemente scalabile pentru monitoarele de tip “retina” cu performante excelente pe conexiunile 3G, dar si la unele telefoane mobile.
7. Experimentare si inovare
Este timpul pentru a profita la maxim de tehnologia smartphone-urilor si de a crea experiente noi pentru utilizatori, exploatand senzitivitatea dispozitivelor si experimentand pe larg cu interfetele de tip touch-screen etc.
8. Internetul lucrurilor
In curand vom putea comunica nu numai cu frigiderele si televizoarele noastre, dar cu orice dispozitiv ce dispune de ecrane mici cu LED, roboti de bucatarie, interfete audio din inauntrul automobilelor etc. Vor aparea sute de platforme diferite. Ramane intrebare cum vom putea evolua spre o unificare rationala a tuturor acestor lucruri.
Ramane de vazut care dintre aceste tendinte are un viitor pe termen lung, insa daca va doriti ca site-ul dumneavoastra sa se bucure de success, nu strica sa tineti seama de aceste trenduri.