Link exchange-ul este cu siguranta unul dintre cele mai dificile lucruri pe care cineva ce isi doreste un proces de optimizare website trebuie sa le faca. Vorbim asadar despre un proces ce isi propune sa promoveze un anumit website, un blog sau o afacere in cadrul motoarelor de cautare precum Google.
Asadar, dupa ce un website a fost construit urmatorul obiectiv este acela de a gasi website-ul in cadrul motoarelor de cautare ( Google, MSN, Yahoo, etc.). De retinut aici este faptul ca un website devine atractiv pentru motoarele de cautare datorita popularitatii sale si referintelor catre website-ul in cauza.
Voi oferi un exemplu cat se poate de simplu: O carte este valaroasa datorita informatiilor pe care aceastea le contine. Daca un numar tot mai mare de oameni recomanda respectiva carte, valoarea acesteia creste, credibilitatea si celebritatea sa ii vor aduce din ce in ce mai multi cititori.
Se aplica acelasi principiu si pentru website-uri sau bloguri. Obtinerea de referinte din partea altor site-uri inseamna de fapt obtinerea unor link-uri spre site-ul nostru, obtinerea unei relevante, a unei popularitati si a unei credibilitati din ce in ce mai mari nu doar din partea vizitatorilor dar si din partea motoarelor de cautare. Si tocmai aceasta relevanta este obiectivul principal al unui proces de optimizare website.
Aceste link-uri se pot obtine prin mai multe metode. Contactand proprietarii de site-uri si propunandu-le un schimb de link-uri ( reciprocal exchange). Aceasta abordare se poate realiza via e-mai, telefonic, personal,etc. Indiferent pentru care te decizi sa optezi, nu uita sa incluzi acest proces in strategia ta de optimizare website!
Exista deci doua modalitati principale de a realiza procesul de “link exchange”: “not reciprocal” si “reciprocal”. Google recomanda prin intermediul expertilor varianta “not reciprocal” ca fiind cea mai buna. Insa ea este in acelasi timp si cea mai grea. Unele persoane pot obtine acest proces prin “paid inclusion”, adica proprietarii de website-uri platesc alte website-uri pentru a pune un link spre site-urile lor. Ramane in continuare varianta de “reciprocal” cea mai simpla si pentru ca nu implica costuri prea mari.
In concluzie, acest proces de a aduna referinte ( adica link-uri relevante) pentru un website este absolut necesar in cadrul procesului de optimizare website si este intr-o stransa legatura cu un alt proces numit “ Creare de continut calitatic pe website”, despre care vom discuta in articolul urmator.