6c64a982-4cd0-4ec0-987e-d36faa1f5f6e

Cum se fabrica o anvelopa?

2 minutes, 38 seconds Read

6c64a982-4cd0-4ec0-987e-d36faa1f5f6eCum se fabrica o anvelopa este o intrebare pe care ti-o pui si tu? Daca esti curios de acest lucru si daca te intrebi destul de des asta, daca vrei sa iti imbogatesti cunostintele cu privire la caracteiristicile anvelopelor, cauciucurile indispensabile pentru siguranata, esti la locul potrivit.

Fabricarea unei anvelope este un lucru fascinant si complex in acelasi timp. Istoria sa ajunge pana in secolul XIX, cand inginerii precum John Boyd Dunlop sau Edouard Michelin au revolutionat sistemul de deplasare mai intai al bicicletelor si apoi al vehiculelor terestre. Iar fabricantii de renume sunt in zilele noastre la un stadiu foarte inalt la cercetarilor. Si cele mai bune anvelope de vara si iarna de la Vadrexim sunt o alegere mai mult decat perfecta.

Cum se fabrica o anvelopa? Materialele diferite care compun o anvelopa.

Cauciucul este elemental cheie al acestui ansamblu, dar pentru a se ajunge aici, a fost nevoie sa se reuneasca peste 200 de materii prime ale caror compusi de baza contin:

  • elastomeri sau cauciucuri. Acestea pot sa fie de origine naturala, adica proveniti de la Arborele de Cauciuc, Hevea brasilliensis sau de origine artificiala. Elastomerii sunt cei care vin pentru amestec cu un plus de elasticitate si care joaca un rol important in ceea ce priveste aderenta si rezistenta mecanica a anvelopelor.
  • suprafata de intarire care este constituita din carbon si care este cea care confera culoarea neagra cauciucurilor. Dar care poate intari si rezistenta la uzura a cauciucurilor. Siliciul este un compus care a fost introdus mai tarziu pentru a se ameliora rezistenta si desirarea cauciurilor si in anumite cazuri permite o economie de carburant.
  • plastifiantii precum uleiurile si rasina care fac ca amestecul sa fie mai omogen.
  • adjuvantii chimici care intervin mai ales in procesul de vulcanizare al pneului pentru ca amestecul sa devina mai elastic si mai putin plastic.
Vezi si:  Avantajele achizitionarii pieselor auto din dezmembrari

Toate materiile prime vor fi combinate intr-un malaxor si se vor transforma intr-o pasta foarte omogena. Cauciucul care se obtine se va pune la racit si se va taia in benzi pentru a forma baza anvelopelor.

Materialele compuse se vor folosi mai apoi pentru a se fabrica flancurile, benzile de rulare si alte componente ale anvelopei. Dar, caucicuirile de iarna au o compozitie diferita fata de cele de vaara.

Care sunt componenteele unei anvelope?

  • banda de rulare care trebuie sa fie extrem de rezistenta atat la temperaturile mai ridicate, cat si la frecare sau alte probleme ce pot aparea precum taierea, fiind in contact direct cu asfaltul.
  • flancul, care se alfa in exteriorul cauciucului mai inspre lateral.
  • intaritura care are un rol important, cel de a creste rigiditatea anvelopei si care nu o lasa pe aceasta sa se deformeze.
  • cauciucul de la interior, adica camera care pastreaza aerul in anvelope.
  • talonul anvelopei care este din din sarma de otel si acoperit cu cauciuc si care ancoreaza anvelopa pe janta.
  • breakerele sunt straturi de sarma de otel care au drept rol de a creste rigiditatea benzii de rulare si care se pun intre carcasa anvelopei si banda de rulare pentru un plus de rezistenta.

Mai multe informatii despre cum se fabrica o anvelopa si care sunt componentele unei anvelope gasiti pe siteul oficial Continental.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.