Anvelopele auto, ca oricare produs second hand, nu fac exceptie atunci cand e vorba de asumarea unor riscuri in momentul cumpararii unei asfel de anvelope. E vorba despre riscul de a cumpara o anvelopa second hand care poate sa aiba defecte ascunse, respectiv atele anvelopei pot fi rupte sau subtiate, iar in timpul condusului, la cel mai mic impact cu o groapa sau chiar cu o denivelare anvelopele se pot deforma, ori mai grav, se poate produce o explozie. Acestea sunt doar doua dintre posibilele riscuri. Un alt pericol este dat de faptul ca pneul nu este uzat uniform si poate provoca avarii grave ale sistemului de directive, franare sau sistemul de amortizare fiindca roata nu descrie un cerc perfect.
Desi pot fi multe dezavantaje in utilizarea unor anvelope auto second hand, costul de achizitie scazut reprezinta un factor demn de luat in seama. De regula pretul unui cauciuc auto second hand reprezinta mai putin de 40 – 50% din pretul unui pneu nou si din acest punct de vedere ar fi recomandata folosirea unor anvelope second hand de catre soferii care conduc mai mult prin oras, la viteze relativ mici, ori merg des pe drumuri de tara sau drumuri forestiere unde se pot intalni asa numitele capete de berbec, acele pietrii ingropate pe 3 sfert in pamant care taie usor orice anvelope auto, iar in cazul in care se taie o anvelopa noua nu este tocmai placut, pretul unei anvelope auto noi avand un pret destul de mare.
Contrar celor care folosesc masina mai mult in oras si in jurul orasului, recomandam posesorilor de masini care fac drumuri lungi in mod frecvent sa investeasca o
suma mare de bani intr-un set de anvelope vara noi fiindca in timp se va dovedi o investitie reusita. In plus siguranta oferita de anvelopele noi este net superioara oricaror cauciucuri sh, mai ales atunci cand folosim anvelope auto recunoscute pe plan mondial, si in special daca folosim anvelope produse de producatori care asigura anvelope pentru diversele campionate de automobilism, cum ar fi Bridgestone in Formula 1, Pirelli, BF Goodrich in WRC, Michelin in IRC, Hankook si altii in Nascar, ori chiar Maxxis, recunoscuti pentru anvelopele moto. Chiar daca aparent profilul unui cauciuc second hand este bun, se poate ca acel cauciuc sa fie fabricat cu multi ani in urma si cauciucul sa fie imbatranit , ori si mai rau sa fie copt.
Avand in vedere aceste aspect dorim sa faceti cea mai buna alegere in ceea ce priveste pneurile pe care le veti folosi de acum incolo.