La fel ca si Luis Vuitton, numele de Hermes e foarte popular in Franta precum si in celelalte colturi de lume, in special in randurile pasionatilor de moda. Paradoxal, compania Hermes a fost infiintata in 1837, cu 17 ani inainte ca Luis Vuitton sa infiinteze compania omonima. De ce paradoxal? Pentru ca in ciuda experientei acumulate pe piata, cei de la Hermes au fost rapid depasiti de compania lui Vuitton, trend care s-a mentinut pana astazi, lucru confirmat chiar si de cei de la Forbes: in ultimii 5 ani, LV a fost de fiecare data pe cea mai inalta treapta a podiumului in topul celor mai valoroase brand-uri de lux, asta in timp ce Hermes s-a clasat de fiecare data ceva (mult) mai jos.
In 2012, valoarea de piata a producatorului de genti de piele LV a ajuns la 26 de miliarde de dolari, devansandu-i cu mult pe cei de la Hermes, cotati la “doar” 2,6 miliarde de dolari.
Exista cateva aspecte pe care ambele case de moda le au in comun: cel putin la capitolul genti de dama, fiecare produs in parte este cusut manual. De altfel, niciuna dintre companiile de mai sus nu detine o linie de asamblare, fiecare dintre ele avand angajati oameni calificati care parcurg fiecare etapa manual, pas cu pas, fara sa fie ajutati de masinarii electronice.
Un alt lucru pe care cele doua companii il au in comun e pretul destul de ridicat. Multa lume nu stie, dar ceea ce face ca pretul unei genti de piele sa fie foarte ridicat e faptul ca circa 50% din costul total al produsului e reprezentat de manopera. Cel putin in cazul celor de la Hermes, crearea unei singure genti dureaza intre 18 si 24 de ore: materialul este supus unui proces indelungat, dar la capatul careia iese un produs pefect, de revista, care nu face rabat in niciun caz de la calitatea oferita de obicei de acest producator.
De ce brand-ul Hermes e inferior – statistic vorbind – brand-ului Luis Vuitton? Unii analisti de moda arunca vina pe un management defectuos care a dorit crearea mai multor tipuri de produse, lucru care nu era neaparat necesar. In loc sa sporeasca bugetele alocate produselor de succes, Hermes a cheltuit milioane de Euro pe promovarea unor produse – cravate si alte tipuri de accesorii pentru barbati – care din pacate, nu s-au bucurat de succesul scontat, asta in timp ce competitorii lor directi au aplicat strategii de marketing mult mai eficace, lucru care de altfel, a si facut diferenta.
Multumim www.ocru.ro pentru acest articol