Masina noua sau masina la mana a doua? Aceasta este intrebarea! In orice caz, este in mod singur o intrebare pe care si-o pun toti cei care vor sa-si cumpere un autoturism. Este de asemenea o intrebare de luat in considerare mai ales pentru ca ne putem gandi si la Programul Rabla ce urmeaza sa fie desfasurat in 2014 si care iti va oferi posibilitatea de a cumpara o masina noua cu numai 5.00 – 6.000 de euro. Planul trebuie facut iar economiile pastrate. Asadar ce alegem?
Adevarul este ca exista avantaje si dezavantaje in fiecare dintre cele doua variante mentionate mai sus. Atunci cand vorbim despre o masina noua, avantajele incontestabile si evidente pentru toata lumea sunt uzura zero, iar in cazul in care vorbim despre o masina la mana a doua se vorbeste deseori despre o reala loterie: nu poti stii niciodata cu siguranta 100% ce vei primi cu adevarat. Cu toate ca poate te incanta peste masura ideea de a cumpara o masina premium nemteasca cu mai putin de 10.000 de euro, inas adevarul este ca nu stii intotdeauna ce cumperi de fapt si poti avea surprize neplacute chiar si dupa ce ai facut verificarile.
Iti oferim in continuare o scurta lista de sfaturi pentru a restrange cat mai mult riscul de a cumpara o masina second hand cu probleme.
1. Incearca pe cat posibil sa eviti samsarii deoarece acestia cauta intotdeauna sa cumpere la preturi cat mai mici masina care de cele mai multe ori ascud diverse probleme si defecte. O solutie ar fi sa cauti numarul lor de telefon si sa vezi cate rezultate apar. Daca observi un numar relativ mare de oferte cu masini atuci este evident cu ce se ocupa.
2. Cauta cat mai multe oferte ce se incadreaza in bugetul tau si du-te sa vezi masinile. Retine: de foarte multe ori modul in care arata o masina la exterior si interior spune multe despre modul in car partile mecanice si electronice au fost intretinute.
3. Ai mai multa grija atunci cand vine vorba despre masinile de la executari silite. Nu de putine ori, persoanele ce nu mai puteau plati ratele la masina vand piesele originale si le inclocuiesc cu piese uzate inainte sa vina firma de leasing sau banca sa execute.
4. Verifica daca masina pe care ai pus ochii a fost lovita sau nu. Multi dinter vanzatori incearca de cele mai multe ori sa ascunda eventualele accidente ale masinii pe care doresc sa o vanda . O prima verificare o poti face asupra liniilor caroseriei caci acestea ar trebui sa se imbine si sa se continue fara nicio diferenta. De asemenea, verifica si vopseaua masinii din acest punct de vedere!
5. Compara numaril de kilometri care apare pe bord cu uzura masinii. Daca bordul masinii arata mai putin de 100.000 de kilometri insa interiorul este uzat, este cazul sa devii suspicios si sa duci masina la un service care are posibilitatea de a teste electronic masina pentru a vedea daca kilometrajul masinii a fost dat inapoi.
6. In cazul in care vanzatorul vrea sa vanda o masina fara ITP facut, este iar cazul sa-ti pui intrebari. Masina ar putea ascunde defecte ce nu i-ar permite sa treaca examenul la service-ul autorizat ITP.
7. Cere-i vanzatorului toate actele de serice ale masinii sau facturile de revizii si reparatii. Daca acestea nu au fost facute, masina ar putea ascunde diverse probleme.
8. Incearca sa conduci masina si pe piatra cubica spre exemplu, pentru a auzi zgomotele de la roti, articulatii, caroserie, elemente de interior.
9. Neaparat du masina si la un service ales de tine unde sa poata fi urcata pe rampa. Verific-o “din cap pana-n picioare” la un service in care ai incredere!
10. Nu cumpara masini “tunate”. Nu vorbim aici despre masinile modificate in cadrul firmelor consacrate de tuning auto, ci de acelea cu abtibilduri, aripiroare, aerisiri, masti modificate fara niciun scop real. Acest tip de proprietar este genul care forteaza foarte mult masina si, prin urmare, o uzeaza foarte tare!
In concluzie, indiferent daca te decizi sa cumperi o masina noua, poate cu ajutorul oferit de Programul Rabla, sau o masina la mana a doua, ai mare grija ce alegi!