Rezumat:
Una dintre problemele pe care le poate genera un tractor este uzura pompei de apa. Desi o pompa de apa tractor nu este foarte costisitoare, atunci cand se strica reuseste sa faca pagube destul de mari in alte parti ale motorului, in conditiile in care lasa apa sa urga si poate sa contribuie la dezvoltarea ruginii si la aparitia problemelor la filtre, ulei, curele, etc.
Daca in cazul unui automobil lucrurile sunt destul de simple, orice mica problema aparuta putand fi reparata la un service, in cazul unui tractor este ceva mai complicat. Specialistii pentru utilajele mari sunt mai putini iar costurile de reparatii sunt foarte mari.
Ce este mai ok? Reparatia sau inlocuirea pompei de apa pentru tractor?
Daca ai noroc sa dai peste un mecanic bun si sa achizitionezi un kit de reparatie la un pret decent, reparatia poate fi o solutie inteligenta. Daca nu, achizitia unei pompe noi este cea mai buna varianta. In momentul in care faci o achizitie trebuie sa te orientezi in functie de cateva detalii importante:
- Brandul pompei. La fel ca si in cazul altor piese, brandul conteaza foarte mult. Este bine sa alegi nume in care ai incredere si pe care le cunosti, chiar daca sunt ceva mai costisitoare.
- Tipul tractorului. Pe piata exista o multime de pompe de apa, destinate diverselor tipuri de tractoare. Citeste cu atentie cartea tehnica si asigura-te ca pompa achizitionata este potrivita pentru tractorul tau.
Cat de importanta este, de fapt, pompa de apa a tractorului?
Desi nu este o piesa foarte mare, aceasta poate sa fie privita ca inima motorului. Apa are rolul de a se plimba permanent prin motor si de a-l pastra la o temperatura cat mai buna. In cazul in care pompa se strica, exista riscul ca intregul motor sa fiarba si sa sufere avarii grave.
Tocmai din acest motiv, atunci can sunt semne ca pompa de apa incepe sa cedeze este bine sa se actioneze cat mai repede. Inlocuirea sau reparatia acestei piese nu reprezinta o cheltuiala foarte mare, sau cel putin nu reprezinta o cheltuiala atat de mare pe cat ar reprezenta inlocuirea unui numar mai mare de piese ale motorului.