Cele mai importante elemente de web design pentru un site e-commerce

2 minutes, 16 seconds Read

Drumul de la un design de website e-commerce la o afacere prospera este, din pacate pentru toti cei care viseaza sa se lanseze intr-o astfel de initiativa, unul extrem de lung. Este adevarat ca internetul este plin de povesti de succes, insa munca si elementele de web design care intra in procesul de creeare a unui site de e-commerce care sa contina toate elementele necesare reusitei, nu sunt deloc de luat in gluma.

In primul rand cand vine vorba de design web pentru site-urile de e-commerce, exigentele sunt putin mai ridicate decat acela pentru un website de prezentare, pentru simplul motiv ca pe aceste site-uri se face comert, iar secretul comertului este prezentarea. Nimic din site-ul de e-commerce nu trebuie sa fie in plus pentru a distrage antentia potentialilor cumparatori, insa reversul se aplica de asemenea. Informatiile importante si cat se poate de clare nu au voie sa lipseasca.

Firmele de web design precum aceasta sau freelancerii profesionisti stiu deja ce pasi trebuie urmariti, insa pentru cei care vor sa se ocupe personal de design-ul website-ului, iata cele mai importante elemente de web design ce trebuie luate in considerare:

1. Relevanta – Pentru a avea succes, un site de e-commerce trebuie sa se concentreze pe un anumit segment de piata, iar acest lucru sa fie evident in absolut orice, de la bannerele publicitare la design-ul paginilor. Potentialii cumparatori trebuie sa stie exact ce fel de produse pot gasi pe site din momentul in care pagina s-a incarcat. In acest sens, header-ul este cel mai important element, imaginea acestuia, dar si textul folosit trebuie sa fie relevant.

Vezi si:  O idee buna in crearea unui site

2. Informatii complete – Cumparatorii online sunt chiar mai exigenti decat cei ce cumpara aceleasi produse din magazine datorita faptului ca nu pot atinge sau proba fizic produsele. De aceea, pozele trebuie sa fie la rezolutie excelenta, de preferat in formatul thumbnail + zoom in pentru ca produsul sa poata fi observat in detaliu. De asemenea, formularul de comanda trebuie sa fie cat mai usor de folosit si la obiect, iar informatia despre fiecare produs cat se poate de completa.

3. Secretul din spatele oricarui website de success, si de fapt din spatele oricarui fel de interfata este capacitatea de a oferi o experienta intuitiva. Cu alte cuvinte, utilizatorii sau vizitatorii vor fi mult mai atrasi de website-urile pe care le pot naviga intuitiv de la prima accesare. Un design simplu si elegant este de preferat unuia incarcat, ce distrage atentia de la produse.

4. Un buton de cautare este indispensabil pentru site-uri de tip e-commerce. Una dintre cele mai importante si apreciate elemente de catre vizitatori. Cu cat pot ajunge mai repede si mai usor exact la produsul cautat, cu cat acestia vor aprecia mai mult web site-ul si il vor revizita.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.