Rezumat:
De ceva vreme au aparut tot mai multi termeni care definesc, intr-un fel sau altul, afacerile online. Unul dintre el este optimizarea SEO. Toti cei care incep o afacere online stiu ca au nevoie de optimizare SEO insa putini stiu cu adevarat ce este. Majoritatea apeleaza la o firma care ofera astfel de servicii, platind pentru un serviciu pe care nu il inteleg.
Chiar daca nu stii sa iti optimizezi singur site-ul si nu vrei sa faci asta, trebuie sa ai macar cunostinte de baza, in asa fel incat sa stii ce sa ceri atunci cand apelezi la astfel de servicii.
Ce inseamna, asadar, optimizarea SEO?
SEO vine de la search engine optimization. In traducere libera, inseamna optimizare pentru motoarele de cautare. Practic, optimizare SEO nu este intocmai o exprimare corecta, deoarece contine o repetitie, insa ceea ce conteaza este ca acest termen defineste totalitatea de actiuni care fac un site sa ajunga mai sus in motoarele de cautare.
Evident, majoritatea proprietarilor de site-uri vizeaza Google, asadar, puteam spune ca optimizarea SEO este o optimizare pentru Google.
Ce trebuie sa faci pentru a avea un site bine optimizat?
Actiunile pe care trebuie sa le faci nu sunt atat de dificile precum pare, insa nu sunt nici simple. Practic, trebuie sa te asiguri ca site-ul tau este relevant si ca beneficiaza de atentia celor interesati de el. Pentru a fi cat mai sus in cautari, orice site trebuie sa respecte o serie de reguli:
- Sa aiba continut unic si relevant;
- Sa aiba un continut foarte bine scris;
- Sa aiba recomandari din partea altor site-uri sub forma de linkuri. Un link reprezinta, practic, o recomandare si un transfer de valoare de la un site la altul;
- Sa isi focuseze atentia asupra structurii intregului site, in asa fel incat aceasta sa poata fi citita cu usurinta de roboteii Google;
- Sa se asigure de faptul ca odata intrat pe site, vizitatorul sta acolo pentru a obtine toate informatiile de care are nevoie.
In cateva cuvinte, un site optimizat este un site relevant pe nisa lui, care ofera informatii de calitate si care beneficiaza de atentia bloggerilor si a altor site-uri din domeniu. Aceasta ultima parte este foarte greu de realizat in mod natural, asadar, firmele de SEO ofera, de regula, aceste backlinkuri, aducand intr-un mod ceva mai artificial potentialii clienti.