Cum arata interviurile de angajare la Microsoft, Apple sau Samsung

author
1 minute, 42 seconds Read

Recrutarea in companiile mari de teapa Microsoft, Apple sau Samsung nu e ca orice interviu de angajare, asa cum nici produsele celor amintiti mai sus nu sunt din gama average. Cum pentru produse stralucite este nevoie de o echipa stralucita, deci prin extensie, de oameni capabili sa rezolve cerintele utilizatorilor, o recrutare in companiile mai mari are de regula cateva teste usor iesite din comun.

Cel care a dat tonul “interviurilor imposibile” a fost Wiliam Shockley, in anul 1957, pe vremea cand acesta incerca sa puna bazele companiei proprii Shockley Semiconductor Laboratory. Problema principala era faptul ca voia sa revolutioneze piata tranzistorilor – introducand materiale noi, cu mult mai ieftine celor care erau deja folosite – insa pentru aceasta, avea nevoie de oameni deschisi la mine, care nu aveau o gandire vetusta. De aceea, a pus bazele unei metode inovative, care pe langa cunostiintele tehnice, arata intr-o proportie destul de satisfacatoare creativitatea celui intervievat.

In ce consta interviul? Pur si simplu cei ce erau testati erau pusi in fata unei intrebari imposibile in genul urmatoarelor:

· Cum ai muta muntele Everest la New York si de ce?

· Cate piane sunt acordate anual pe teritoriul SUA?

· Cum se poate cantari greutatea unui cub de carton cand nu avem la dispozitie niciun cantar?

Sigur, intrebarile de mai sus sunt doar 1% dintre intrebarile care au fost puse de-alungul timpului, insa important e faptul ca tipul acesta de chestionar/test este folosit astazi chiar si la un nivel foarte inalt de mai toate companiile mari.

De asemenea, e important de stiut ca nu intotdeauna testele au si un raspuns corect. Pur si simplu unele dintre ele sunt menite sa testeze capacitatea de argumentare a intervievatilor, pentru ca angajatorii sa isi poata face o impresie (corecta) despre cei testati.

Vezi si:  Componente second hand pentru un calculator mai performant

In definitiv, indiferent ca vorbim de Apple, Samsung, Sony sau alte brand-uri mari, automat vorbim si de salarii mari, dar si de o responsabilitate destul de mare. Nicio firma nu si-ar permite sa angajeze un om ingust la minte si iresponsabil si nici sa-l plateasca cu o suma foarte mare de bani.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.