Hipermarketul poate fi definit ca fiind un magazin de dimensiuni foarte mari, de la opt mii pana la peste 20.000 de metri patrati. Mai exact, hipermarketul este locul unde se vand un amalgam de produse de toate tipurile, fiind o combinatie dintre magazinele departamentare, magazinele de solduri si supermarketuri. Un astfel de gigant cuprinde un numar foarte mare de raioane comercializand de la produse alimentale pana la mobilier, confectii sau electrocasnice. Practic, nu am exagera mai deloc daca am spune ca intr-un hipermarket gasim de toate pentru toti. De obicei intr-un astfel de magazim sunt puse la dispozitia clientilor de la 25 000 pana la 50.000 de produse. Hipermarketurile sunt amplasate de obicei la periferia unui oras mare si au un singur nivel.
Primul hipermarket a aparut in anii 90 in Statele Unite ale Americii, treptat conceptul ranspandindu-se la nivel mondial datorita succesului obtinut. Wall-mart este cel mai mare lant de magazine de acest tip din SUA, in timp ce in Germania si Anglia acest loc de frunte il ocupa Marktkauf si respectiv Tesco.
Carrefour si Real sunt in schimb cele mai mari si cunoscute lanturi de hipemarketuri din Polonia si Romania. Fiecare roman a rasfoit macar odata unul un catalog Carrefour sau Real sau a facut cumparaturile in unul din cele doua magazine.
Hipermaketul a aparut in tara noastra la inceputul anilor 2000 prin intermediul Carrefour care a deschis primul magazine in Bucuresti, in apropierea autostrazii A1, inlocuind treptat majoritatea magazinelor de cartier.
In prezent hipermarketurile Carrefour sunt prezente in urmatoarele orase din Romania: Bucuresti, Botosani, Braila, Brasov, Buzau, Cluj, Constanta, Drobeta, Focsani, Iasi, Oradea, Pitesti, Ploiesti, Sibiu si Suceava.
Succesul acestor hipermarketuri se datoreaza nu numai ofertei foarte variate de produse aduse sub acelasi acoperis, ci si unor strategii de marketing foarte eficiente, materializate prin campanii de publicitate, oferte de pret foarte avantajoase si nu in ultimul rand renumitele cataloage Carrefour.