Pentru acel mic procent de clienți Apple care au întâmpinat probleme cu tastatura, Apple vine cu o soluție. Compania a anunțat recent un program de service pentru clienții MacBook și MacBook Pro care au întâmpinat probleme care nu sunt acoperite de AppleCare.
După ce numeroși clienți s-au plâns, Apple a recunoscut în cele din urmă că tastatura „fluture” are o problemă, iar compania „va deservi gratuit tastaturile MacBook și MacBook Pro eligibile”.
Acest lucru înseamnă că este sigur să recomadăm din nou laptopurile Apple MacBook care vin cu tastatură fluture, gamă care include MacBook Pro 2016 și 2017, precum și MacBook-urile 2015-2017.
Dacă ai cumpărat un nou laptop Apple care a venit cu o tastatură fluture, ai avea doar un an de garanție standard pentru a repara o problemă a tastaturii, dacă te-ai confruntat cu una.
Apple a determinat că un mic procentaj de tastaturi de la anumite modele de MacBook și MacBook Pro pot manifesta una sau mai multe dintre următoarele comportări:
- Literele sau caracterele se repetă în mod neașteptat
- Literele sau caracterele nu apar
- Tastele se simt „lipicioase” sau nu răspund într-o manieră consecventă
După garanția standard de un an – și dacă nu ai cumpărat AppleCare + – ai putea fi taxat cu o factură imensă pentru a repara o problemă minoră a tastaturii fluture. Reparațiile implică adesea înlocuirea întregii carcase, care include întreaga secțiune unde se află tastatura, precum și bateria laptopului.
Acum, Apple sau un Furnizor de service autorizat Apple vor efectua, gratuit, service pentru tastaturi de MacBook și MacBook Pro eligibile. Tipul de service va fi determinat după examinarea tastaturii și poate implica înlocuirea uneia sau mai multor taste ori a întregii tastaturi.
Modele eligibile
Programul acoperă modelele MacBook și MacBook Pro eligibile pentru o perioadă de până la 4 ani de la achiziționarea originală a dispozitivului.
Pentru a identifica modelul computerului tău și a vedea dacă este eligibil pentru acest program, alege meniul Apple > Despre acest Mac. Modelele eligibile sunt enumerate mai jos.
- MacBook (Retina, 12 inchi, începutul anului 2015)
- MacBook (Retina, 12 inchi, începutul anului 2016)
- MacBook (Retina, 12 inchi, 2017)
- MacBook Pro (13 inchi, 2016, 2 porturi Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13 inchi, 2017, 2 porturi Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13 inchi, 2016, 4 porturi Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13 inchi, 2017, 4 porturi Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (15 inchi, 2016)
- MacBook Pro (15 inchi, 2017)
Niciun alt model de notebook Mac nu este parte a acestui program.
Procesul de service
Compania recomandă să găseşti un Furnizor de service autorizat Apple pentru a ţi se efectua service pentru tastatură. Dispozitivul MacBook sau MacBook Pro va fi examinat înainte de orice operație de service pentru a se verifica dacă este eligibil pentru acest program.
Tipul de service va fi determinat după examinarea tastaturii și poate implica înlocuirea uneia sau mai multor taste ori a întregii tastaturi. Durata service-ului poate varia în funcție de tipul de service și de disponibilitatea componentelor de schimb.
Pentru a-ți pregăti unitatea pentru service fă backup pentru datele tale.
Dacă dispozitivul tău MacBook Pro sau MacBook Pro are deteriorări care împiedică service-ul, va trebui rezolvată mai întâi această problemă. În unele cazuri pot exista costuri asociate reparației.