Compozitia amestecului de cauciuc determina posibilitatile de utilizare a anvelopei. Procesul de fabricare se bazeaza pe retetele care garanteaza o calitate constanta cu proprietetile necesare. Compania de anvelope Michelin cu zeci de ani de experienta, aplica cele mai bune retete pentru atingerea celor mai bune performante. Ingredientele cauciucului sunt amestecate intr-un mixer de 200 litri pana la atingerea vascozitatii dorite. Strucura acestor anvelope Michelin este alcatuita din diferitele componente care sunt unite prin propria lor adeziune naturala, apoi sunt semi-finite. Urmeaza luarea formei toroidale si transformarea piesei in anvelopa. Partea finala a procesului de productie este punerea masei brute in forme de vulcanizare care este incalzit cu aburi. Acest proces dureaza zece minute la 150 °C . Istoria anvelopelor Michelin arata ca fabricarea de anvelope este in continua dezvoltare pentru gasirea celor mai sofisticate solutii cu scopul de a satisface cererile tot mai mari. In 1895 a inventat primele anvelope Michelin detasabile, iar in 1953 au aparut primele anvelope Michelin tubeless, adica fara camera interioara. Raspandirea lor se datoreaza proprietatilor avantajoase: o securitate mai mare, costuri mai mici, eliminarea erorilor ( acest lucru este de multe ori cauzata de o pana de cauciuc ), usurinta de montaj. Sistemul Michelin PAX a schimbat efectiv constructia anvelopei. Acest sistem poate fi montat efectiv pe fiecare masina, indiferent de natura lor, folosind combustibil mai putin, prin urmare si poluarea aerului va fi mai mica. Datorita calitatii ireprosabile, compania de anvelope Michelin este furnizorul de anvelope ai campionatului Fia Formula E care incepe in 2014. In primele doua curse toate masinile vor fi instalate cu noile anvelope Michelin RFID ( Radio Frequency Identification Device ), create cu o tehnologie integrata care poate aduce schimbari semnificative la schimbarea anvelopelor in timpul curselor.