Definitie
Copiatoarele se impart in doua mari categorii:
- Copiatoarele din clasa business – Nu sunt vandute in orice magazin de copiatoare, ci sunt vandute de catre dealeri cu reputatie si cunostinte avansate in domeniu. Copiatoarele business sunt concepute pentru un volum mare de munca si foarte fiabile.
- Copiatoare obisnuite- Vandute in majoritatea magazinelor obisnuite pentru copiatoare, in special adresate persoanelor fizice si clientilor care nu au nevoie de un volum mare de copiat.
Costul echipamentului
Costul unui copiator poate fi destul de mare daca nu analizati dinainte toate optiunile. Puteti sa va inselati prin achizitionarea unui copiator ieftin la prima vedere, iar in viitorul apropiat, impreuna cu reincarcarea aparatului cu toner konica minolta, costurile de achizitionare si asistenta tehnica acesta sa coste de pana la 3 ori mai scump. Primul lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere este costul final pe copie.
Volumul si costul pe copie
Atunci cand vreti sa cumparati un copiator, primul lucru pe care trebuie sa il analizati este volumul mediu lunar pe care vreti sa il copiati. Cel mai simplu mod de a face acest calcul este sa numarati cate tocuri de hartie se consuma aproximativ pe luna in firma dumneavoastra, fiecare toc avand cate 500 foi.
Service-ul si reparatiile
Alte lucruri care nu trebuiesc neglijate sunt costurile de service si reparatii. Majoritatea firmelor care comercializeaza copiatoare A3 ofera si posibilitatea incheierii unui contract de service, reparatii si aprovizionare cu toner. Singurul lucru care nu este inclus in aceste contracte este hartia care se poate procura si personal la preturi destul de scazute.
Calitatea si longevitatea
Un lucru destul de important in alegerea unui copiator este si calitatea si longevitatea acestuia. Calitatea copiatoarelor a fost imbunatatita considerabil in ultimii ani, astfel pentru copiatoarele nou aparate sunt diferente insesizabile de calitate. Atunci cand vine vorba de longevitatea copiatorului nu mai putem spune acelasi lucru. Copiatoarele din gama business rezista mult mai mult decat un copiator personal . Sunt anumite componente care unui copiator personal ii trebuiesc schimbate anual, fata de copiatoarele business care rezista aproximativ 10 ani.
Concluzie
Achizitionarea unui copiator poate fi destul de scumpa, dar achizitionarea unui copiator gresit este o risipa de bani. Asadar daca faceti o simpla analiza inainte de a cumpara un copiator puteti salva destui bani si sa utilizati un copiator bun ani de zile.