Incet incet reducerile incep sa primeasca atentia binemeritata si in strategiile de marketing de pe piata romaneasca. Dupa mult timp in care reducerile se limitau la perioadele de sarbatoare din an, in Romania incep sa isi faca loc obiceiuri de peste hotare precum Black Friday, Cyber Monday, site-urile de reduceri colective si newsletter-urile cu oferte promotionale. Romanii nu mai trebuie sa astepte pana de Craciun pentru a profita de oferte promotionale, este de ajuns conectarea la internet pentru a avea acces la reduceri pe site-urile dedicate pe tot parcursul anului.
Reticenta cumparatorilor in ceea ce priveste shoppingul prin intermediul internetului s-a disipat odata cu dezvoltarea mediului online in aceasta directie. Metode mai sigure de plata, motoare de cautare si comparatoare de preturi sau site-urile special dedicate reducerilor sunt doar cateva dintre motivele pentru care cumparatorul isi intoarce din ce in ce mai mult atentia catre online. Are si de ce:
1. Acoperirea semnalului WiFi, 3G si accesul la internet ajung in momentul actual pana in cele mai indepartate colturi ale tarii. Cate sate de la munte se pot lauda cu un mall sau un shopping center? Nici unul. Cate sate de la munte au semnal sau conexiune la internet? Mai multe decat s-ar presupune initial. Cu ajutorul internetului, utilizatorii din cele mai retrase zone ale tarii pot profita de ofertele din lanturile de magazine faimoase fara a trebui sa calatoreasca pana la cel mai apropiat oras atunci cand sunt reduceri.
2. Cumparaturile online sunt rapide si practice. Lipsa de timp este problema principala pe care cele mai multe persoane cu varsta curprinsa intre 25 si 45 de ani dau vina atunci cand nu reusesc sa profite la timp de perioadele de reduceri din magazine. De pe internet, cumparaturile se pot face la orice ora, inclusiv tarziu in noapte sau ridicol de devreme dimineata, nu exista program si magazinele nu se inchid. Este solutia ideala pentru cei care nu dispun de timp sau afla de o campanie de reduceri in ultimul moment.
3. Adesea, reducerile din magzinele online sunt mult mai substantiale decat cele din magazinele fizice. Motivul pentru care magazinele online isi permit reduceri mai mari la produsele comercializate este faptul ca acestea nu trebuie sa plateasca utilitati sau chirie si pot functiona chiar si cu un singur angajat. Banii astfel economisiti se pot folosi in campanii de reduceri menite sa atraga si sa fidelizeze clientii.
4. Reduceri pe WiseBuy si alte site-uri asemanatoare. Nu in ultimul rand internetul este gazda unor tipuri de afaceri ce nu se intalnesc in mediul fizic: magazinele de reduceri colective. Acest concept intrat nu demult pe piata online romaneasca se bazeaza pe parteneriatul cu magazine si prestatori de servicii, oferind ocazii unice de promovare in schimbul unor procente substantiale de reduceri. Astfel, utilizatorii site-urilor de acest gen pot obtine vouchere de reduceri de pana la 80 si chiar 90% pentru toate tipurile de cumparaturi, de la articole vestimentare si electronice pana la prestari de servicii, cine in oras, relaxare sau diverse tratamente medicale. Pe aceste site-uri, aproape orice poate intra la reduceri, iar navigand prin lista de oferte, utilizatorii pot descoperi o promotie la albirea dintilor si o vacanta in Grecia la jumatate de pret pe aceeasi pagina.