Orice site web care are un design profesionist atrage atentia unui client sau cumparator, ofera informatii pretioase intr-un cadru pe masura si determina vizitatorul sa mai revina pe site, iar de data aceasta sa il recomande si altora. Pentru a te asigura ca oamenii agreaza ceea ce vad, cere feedback si sugestii la ceea ce exista deja pe site sau la ce ar putea sa fie inclus.
Exista niste metode eficiente de a verifica si imbunatati un site prin cateva tehnici de design web pe care orice web master ar trebui sa le aiba ca si atuuri si, bineinteles, sa le aplice. Fiecare este importanta, insa putem incepe cu concentrarea pe atentia publicului. Daca, spre exemplu, site-ul este un magazin online si vinde un produs cu perioada limitata, atentia cititorului trebuie sa fie focusata pe produs si atat. Este de evitat reclama prin feresre pop-up sau prea ostentative, unui client mai pretentios. Apoi, se recomanda reducerea timpului de intelegere a site-ului, acesta trebuie sa „sara in ochi” iar clientul sa nu fie nevoit sa aloce timp suplimentar dibuirii „labirintului” pentru a intelege cum functioneaza sau ce ofera. Trebuie creata o harta de navigare in cadrul design-ului web sau un site map usor de folosit si care ofera informatii utile. Simplifica pasii pentru abonare pe site, etapele pentru a crea cont nu trebuie sa fie mai multe de 5, iar daca este nevoie sa completeze mai mult, trebuie sa ii fie alocata o pagina web separata. Totusi, pentru a primi newslettere sau pentru un simplu sign-up, nu trebuie sa pui la incercare rabdarea si timpul pretios al clientului.
Mai trebuie adaugate si amintite si alte conditii pentru ca un site sa fie pe placul clientilor, si anume: titlurile sau linkurile proprii sau pe care le recomanda site-ul trebuie sa fie bine organizate, inteligibile, pentru a putea fi usor observate si accesate. Meniul de navigare pe site trebuie sa fie simplu si sa nu contina diviziuni complicate si ascunse unde se ajunge greu sau cu un consum mai mare de timp. Asa cum este valabil si pentru parte seo a site-ului, continutul per general, si textele de pe site, trebuie sa fie utile, scrise inttr-un stil propriu, sa respecte reguli gramaticale si de punctuatie, sa aiba titluri si subtitluri cu cuvinte cheie, dar nici prea optimizat. In acelasi timp, trebuie sa se tina cont de faptul ca, pana la urma, un cititor cauta cel mai mult un continut relevant si de calitate. Asta trebuie sa ii oferi. Mai mult decat atat, utilizarea spatiului alb de pe pagina este un element foarte important dar, de multe ori, greu de pastrat. De multe ori avem tendinat sa supraincarcam pagina, sa o umplem de reclame si ferestre pop-up care, nu numai ca nu fac cinste site-ului, dar alunga cu frenezie clientii si posibilii stakeholderi. Organizarea si planificarea spatiului in mod eficient si lizibil va aduce mult castig proprietarului si deopotriva clientului.
Comunicarea eficienta prin intermediul site-ului trebuie respectata, asa cum un blog sau orice site transmite mesajele dorite clientilor. Design lejer, continut util, clar si relevant sunt ceea ce asteapta un cititor de la un site, in final. Este bine ca si serviciile de gazduire web, inregistrare domenii, design sau optimizare seo sa fie furnizate de firme sau persoane profesioniste si de incredere care nu fac munca superficiala. Imaginea pe care site-ul o are caracterizeaza afacerea, profilul webmasterului si al firmelor care ii sunt partenere.