Comertul electronic a devenit un atu puternic pentru orice afacere, ajutand la cresterea notorietatii brandului si la atragerea de noi clienti. Nu ai infiintat inca un site de comert electronic? Daca da, acest articol este pentru tine. In el, vei descoperi 8 dintre avantajele pe care un site de comert electronic le poate aduce dezvoltarii afacerii tale si cresterii vanzarilor.
Rezumat:
Vizibilitate ridicata
Dezvoltarea prezentei tale online este o modalitate importanta de a-ti creste profilul si de a-ti digitaliza marca. Cea mai evidenta modalitate de a face acest lucru este crearea unui site de comert electronic. Acesta iti va permite, de asemenea, sa stabilesti o legatura cu clientii tai, oferindu-ti un nou punct de contact cu acestia.
Disponibil peste tot, tot timpul
Datorita internetului, magazinul tau va fi disponibil oriunde si in orice moment. Nu vei mai fi supus orelor de deschidere, sarbatorilor legale etc. Clientii tai au nevoie doar de acces la internet pentru a plasa o comanda. Comertul electronic este o solutie mai flexibila decat un magazin fizic. Cu doar cateva clicuri si din confortul propriei canapele, ei pot face achizitii instantanee, ceea ce iti va creste veniturile.
Promoveaza-ti produsele emblematice
Datorita site-ului tau de comert electronic, iti poti prezenta produsele emblematice si cele mai bine vandute, de exemplu pe pagina de pornire. Un magazin online este o vitrina suplimentara pentru produsele tale. In functie de sezon si de evenimente, poti reorganiza cu usurinta paginile site-ului tau. De asemenea, poti adauga vanzari flash: o oferta promotionala cu durata limitata (cu o numaratoare inversa, de exemplu) pentru a crea un sentiment de nevoie in randul clientilor tai.
Creste cifra de afaceri
In zilele noastre, o afacere care nu are un site de comert electronic sau o prezenta pe internet pierde o mare parte din vanzarile sale potentiale. De exemplu, utilizeaza tehnica vanzarilor incrucisate: ofera articole care le completeaza pe cele la care se uita clientul tau, pentru a-l ajuta sa descopere altele noi si pentru a-l incuraja sa cumpere.
De asemenea, poti utiliza up-selling, adica sa oferi acelasi articol, dar intr-o gama mai mare decat cel pe care clientul tau il alege prima data. Acest lucru va genera mai multe vanzari.
Incurajeaza clientii sa iti viziteze magazinul fizic
Magazinul tau online iti completeaza magazinul fizic. In general, consumatorii isi fac achizitiile prin intermediul a 2 canale de vanzare: online si apoi in magazin. Acest lucru este cunoscut sub numele de „Web-to-Store”, in care clientii se informeaza online inainte de a cumpara produsul in magazin (pentru a evita timpii de livrare, de exemplu). Prin urmare, site-ul tau va actiona ca o vitrina. Ofera clientilor tai o experienta online satisfacatoare, care va continua in magazin si ii va face sa doreasca sa vina la tine.
Ofera optiunea Click and Collect, folosind punctul tale de vanzare ca punct de colectare pentru a atrage clientii in afacerea ta si pentru a le permite sa descopere articole care nu ar fi disponibile online.
Fidelizarea clientilor
Fidelizarea clientilor este mai ieftina si mai profitabila decat achizitionarea unora noi. Propune oferte promotionale, cum ar fi acumularea de puncte, un cadou gratuit peste o anumita suma sau un abonament care ofera expediere gratuita la fiecare comanda. Trebuie sa implementezi solutii care sa iti incurajeze clientii sa revina in magazinul tau online.
Atrage noi clienti, extinde aria de acoperire
Comertul electronic iti permite sa ajungi la o gama mai larga de clienti, deoarece site-ul tau este deschis si accesibil tuturor utilizatorilor de internet care il viziteaza. Aria ta de acoperire se va extinde si nu vor mai exista bariere geografice.
Analiza audientei tale
Existenta unui site de comert electronic iti va permite sa iti analizezi publicul. Datorita unor instrumente precum Google my Business, vei putea sa cunosti si sa intelegi mai bine comportamentul consumatorilor. Poti apoi sa iti adaptezi continutul si ofertele in functie de datele colectate.
Sursa: https://www.chrono-caisse.com/articles/60833be0040bb/8-avantages-d%27un-site-e-commerce










