Rezumat:
A fi un comunicator eficient este o parte importanta a succesului in cariera. Cand stii sa-ti transmiti ideile si sa le arati altora ca pretuiesti ceea ce au de spus, poti facilita relatii mai bune intre birouri. Deoarece multe joburi devin la distanta sau utilizeaza diferite platforme de mesagerie, o mare parte din comunicarea dvs. poate deveni scrisa.
Ce este comunicarea scrisa?
Comunicarea scrisa este un tip de mesaj care foloseste cuvantul scris. Spre deosebire de comunicarea orala care are loc de obicei in timp real, comunicarea in scris va ofera posibilitatea de a fi mai atenti la ceea ce doriti sa spuneti. Este o forma utila in mediul de afaceri, deoarece ofera clientilor si colegilor dvs. sansa de a face referire la ceea ce ati spus. De asemenea, este un instrument necesar atunci cand se creeaza acorduri sau documente legale.
Cariera dvs. poate fi evaluata inclusiv din comunicarea pe care o aveti cu colegii, alte departamente, seful de proiect si client. Este important sa aveti un bagaj de cunostinte diversificat de la business, contabilitate pana al a da exemple practice din orice domeniu. De exemplu calculator TVA iti poate calcula taxa pe valoare adaugata din orice suma.
Avantajele comunicarii scrise
- Nu este nevoie de contact personal: comunicarea scrisa este un instrument excelent atunci cand sunteti ocupat sau pur si simplu nu aveti mijloacele necesare pentru a va intalni cu cineva in persoana.
- Serveste drept dovada: cand ceva este scris, aveti dovezi tangibile. Acest lucru este util pentru lucruri precum contracte, acorduri si briefuri de proiect.
- Scriind informatii, puteti demonstra ca dvs. si o alta parte ati primit aceleasi informatii.
- Usor de referinta: poate fi usor sa uitati toate detaliile despre ceea ce v-a spus cineva. Cand scrieti totul, puteti cauta sa vedeti daca uitati ceva. Acest lucru este util mai ales pentru materiale de instruire si alte instructiuni.
- Economiseste timp: mai degraba decat sa va faceti timp pentru a va intalni personal sau a vorbi la telefon, puteti trimite rapid un e-mail sau un mesaj.
- Evita intreruperile: atata timp cat dezactivati notificarile, mesajele scrise nu apar ca o intrerupere, cum ar fi un apel telefonic sau un coleg care intra in biroul dvs. Va puteti citi mesajele cand aveti timp.
- Dezavantaje ale comunicarii scrise
Acestea sunt dezavantajele informatiilor scrise:
- Este mai putin secret. Atunci cand se manipuleaza informatii sensibile, cuvintele scrise pot deveni o raspundere. Trebuie sa fii foarte atent cu ceea ce notezi, deoarece alte persoane il pot citi. La fel, atunci cand trimiteti mesaje scrise, trebuie sa fiti atenti la ceea ce spuneti.
- Comunicarea poate fi intarziata. Daca trebuie sa primiti un mesaj catre cineva imediat, sa il faceti in scris nu este intotdeauna cea mai buna optiune. Nu stiti cand destinatarul va avea sansa sa-l citeasca.
- Nu stii cand este primit. Cu exceptia cazului in care programul pe care il utilizati a citit chitante, nu aveti idee cand cineva va citeste mesajul pana cand acesta raspunde. Cand vorbesti direct cu cineva, primesti feedback instantaneu. Acelasi lucru nu este intotdeauna adevarat cu mesajele scrise.
Aceasta co municare va reprezinta si transmite mai departe ce fel de om sunteti si pregatirea profesionala. Va poate ajuta in foarte multe situatii, in special cand vine vorba de marire de salariu. Pentru a face simulari ale salariului dvs. accesati calcul salariu net.
A avea un site web plin de continut interesant si informational este un mod excelent de a invata clientii despre afacerea dvs. Atunci cand scriu continut pe site-ul web, multe marci incearca sa pastreze un stil si un ton consecvente. Acesta este modul in care companiile se pot distinge si se pot asigura ca consumatorii isi recunosc brandul. De exemplu, o marca precum Google apare ca fiind prietenoasa, moderna si inovatoare in continut sau scris. Acesta este un mod intentionat de a-si eficientiza branding-ul si de a transmite o anumita vibratie.
Continut de marketing
Continutul de marketing este totul, de la postari de pe retelele sociale, reclame, e-mailuri de marketing, continut de site web si multe altele. Acest obiectiv al continutului de marketing este de a-i determina pe clienti sa cumpere produsele sau serviciile dvs. Chiar daca nu faceti o vanzare imediat, continutul de marketing poate creste gradul de cunoastere a marcii.