Rezumat:
Toti administratorii si dezvoltatorii isi doresc unicitate pentru companiile lor. Vor ca produsele lor, imaginea creata pe piata, precum si marcile lor sa fie unice, sa fie recunoscute cu usurinta, sa nu fie confundate cu altele. Si pe buna dreptate, deoarece aceste aspecte sunt importante pentru succesul oricarui producator, indiferent de domeniu. Altfel spus, toti vrem ca marcile noastre inregistrate sa fie unice, din toate punctele de vedere. Si pentru a beneficia de unicitatea lor, trebuie sa apelam la serviciile specializate ale unui birou de proprietate intelectuala, mai precis, la serviciul de monitorizare a marcilor.
Argumente pro monitorizarii marcilor
Daca in urma cu ceva timp OSIM ne garanta unicitatea unei marci inregistrate, la ora actuala, Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci nu se mai ocupa si de monitorizarea marcilor. Mai exact, oricine poate inregistra orice marca doreste, cand doreste, fara niciun fel de problema. Cu alte cuvinte, oricine poate inregistra o marca aproape identica cu a dvs., fie din intamplare, fie voit, sau cu scopul de a va sabota afacerea, de a se folosi de imaginea creata deja de dvs.
Pentru a evita astfel de situatii, pentru monitorizarea marcii dvs., trebuie sa apelati la serviciile unui birou de proprietate intelectuala, pe care il gasiti, de cele mai multe ori, in cadrul unui cabinet de avocatura. Specialistii din cadrul acestor birouri sau cabinete de avocatura, vor monitoriza, pentru dvs., toate cererile de inregistrare de marci formulate catre OSIM sau alte organisme similare. Monitorizarea marcilor inregistrate se va face peunul sau mai multe domenii de activitate, pe cererile de inregistrare formulate de o anumita companie, pe cererile de inregistrare a marcilor care contin un anumit cuvant, slogan sau o anumita imagine.
In cazul in care se identifica o cerere de inregistrare a unei marci care este similara sau contine elemente similare cu una dintre marcile monitorizate, cabinetul de avocatura va inainta o opozitie la inregistrarea marcii respective, blocand astfel, pana la solutionarea problemei, inregistrarea acelei marci.
Pe langa faptul ca dvs. veti fi in permanenta la curent cu toate cererile de inregistrare marci similare cu marcile dvs. deja inregistrate, va veti bucura si de siguranta faptului ca marcile asemanatoare cu ale dvs. nu vor putea fi inregistrate. In afara imaginii dvs., care poate avea de suferit, in urma aparitiei pe piata a unor produse sub o marca asemanatoare cu a dvs., si bugetul companiei dvs. poate avea de suferit, deoarece produsul dvs. poate fi confundat cu un produs mai slab, dar cu o marca aproape identica. Acest aspect ar contribui la scaderea vanzarilor dvs. si a seriozitatii produselor dvs. Aceasta problema poate fi prevenita prin monitorizarea marcilor pentru care s-a depus cerere de inregistrare la OSIM sau la alte organisme asemanatoare.
Un alt avantaj al monitorizarii marcilor este evitarea unei probleme, care ar putea decurge din utilizarea unei marci neinregistrate – de aceasta data – si anume aceea ca dvs. puteti fi tras la raspundere penal daca marca pe care o folositi seamana cu o marca deja inregistrata. Mai exact, o marca neinregistrata poate fi oricand „combatuta” de una inregistrata, chiar daca imaginea marcii neinregistrate este foarte cunoscuta si dezvoltata. In astfel de cazuri, nu riscati doar un proces, ci si o pierdere de imagine, un concept, o munca enorma.
Cea mai simpla cale de rezolvare pentru problemele de mai sus este aceea de opta pentru monitorizarea marcilor.
Argumente contra monitorizarii marcilor
Principalul argument contra monitorizarii marcilor este cel al costului. Ca orice serviciu recurent, monitorizarea uneia sau mai multor marci reprezinta un cost suportat de catre beneficiarul serviciului. Pe langa beneficiile aduse de acest serviciu, suportarea unui cost periodic pentru a-l sustine, poate fi privita ca un argument contra.
In plus fata de cele enumerate mai sus, ar mai putea fi cateva elemente care ar putea capata un aspect negativ, cum ar fi timpul necesar la studierea rapoartelor lunare furnizate de cei care monitorizeaza marcile, decizia de opozitie sau nu la inregistrarea unei marci raportate etc.
Pe ansamblu, daca aveti una sau mai multe marci inregistrate, monitorizarea acestora poate fi un lucru benefic, pe termen lung, pentru afacerea dvs.