Cifre publicate la inceputul acestui an o spun cu certitudine – Romania a ajuns „Paradisul masinilor la mana a doua, in Europa”. Eliminarea taxelor de mediu a facut ca in 2018 si 2019 numarul autoturismelor cumparate din afara granitelor tarii sa fie in continua crestere. Cat, mai precis? Peste 400.000 de mii de masini second-hand au intrat in posesia soferilor romani!
In acest context (adaugand si faptul ca o multime de masini vechi erau deja in circulatie in tara noastra), nu este de mirare ca oamenii cauta sa isi imbunatateasca experienta pe care o au la volan. Tocmai de aceea, nu putini sunt cei care isi „actualizeaza” sau „accesorizeaza” autovehiculul personal cu un sistem de navigatie aftermarket, fie ca o fac pentru ei (ca soferi) sau pentru pasagerii ori familia alaturi de care calatoresc.
De ce sunt atat de populare astfel de sisteme multimedia auto?
- Ele sunt alegerea perfecta pentru cei care aleg sa isi cumpere o masina second-hand intr-un buget economic iar apoi doresc sa o modernizeze cu un astfel de dispozitiv digital.
- Folosesc un sistem de operare deja bine cunoscut de catre romanii de orice varsta (gratie smartphone-urilor) – Android.
- Permit accesarea internetului, folosirea GPS-ului, conectarea prin Bluetooth, redarea continutului multimedia de pe stickuri USB/DVD/CD, integrarea unei camere de marsarier, a unei camere de trafic, a senzorilor de parcare iar lista poate continua. De asemenea, permit ascultarea clasicului radio si folosirea sistemelor de navigatie consacrate IGO, Sygic, Waze, Google Maps.
- Au ecrane de foarte buna calitate, multi-touch, permitand atingeri, glisari si trageri – precum pe telefon sau tableta.
- Au preturi accesibile, pornind de la doar cateva sute de lei.
- Sunt simplu de instalat – de multe ori, totul se rezuma la o simpla conectare.
- Gama larga de navigatii aftermarket acopera aproape intreaga piata de autoturisme – de la marci populare precum Dacia, Volkswagen pana branduri premium precum Mercedez-Benz.