Am petrecut ani in sir studiind search engine optimization astfel incat sa inteleg cum se poate creste potentialul traficului. In final, am realizat ca traficul imens nu vrea sa insemne nimic daca nu se schimba in vanzari si implicit in bani.
Trebuie sa te gandesti la vizitatorii tai mult mai multmai mult decat ai facut-o in trecut. Nu e intotdeauna vorba despre mumarul de vizitatori. Este necesar sa realizezi o experienta mai bunabenefica pentru vizitatorii site-ului. Un web design al intregului site va ajuta, dar accentul trebuie sa se puna pe scris.
In timpul unei prezentari la SES Chicago, Brian Eisenberg a atins un punct bun despre PPC: nu realiza o spot publicitar ce nu poate pe site-ul tau. Acest lucru ar trebui sa fie valabil in orice tip de afacere si cred ca acelasi lucru e adevarat si pentru SEO. Sa aducem aminte pentru cei ce nu cunosc. SEO este optimizarea web pentru motoarele de cautare.
Una din greselile destul de des intalnite ( cu precadere la cei care se au ca scop optimizare web) esta accea ca se “orienteaza” doar pe anumite laturi ale promovari online cu in special privind piata (SEM) si ale socialului network-ului (SMO) , ca de exemplu : inscrierile in directoare web, sau publicarea de anunturi pe site-uri care se ocupa de publicitatea pe web, si tot asa inainte. In acest fel descoperi website pline de link-uri catre directoare web pe multe website-uri din tara noastra, sau, mai rau, in in footer-ul websiteului o multime de banere cu linkuri catre directoare web. Aceasta este una din cele mai mari erori, timp pierdut iar rezultatul este zero. Am sa incerc acum sa detaliez aceasta si de ce nu este bine:
Clasificarea website-urilor in Search engine se bazeaza pe un termen si anume “Organic link building” – care se traduce aproximativ : Realizarea de backlink-uri pe cale naturala, adica pe in baza continutului si a subiectului website-ului respectiv fara a forta in nici un mod obtinerea lor. Asta inseamna sa te implici activ in comunitati ( forumuri, bloguri, etc) cu subiect comun websiteului si apoi, sa astepti obtinerea de link-uri din diverse parti de pe siteurile frecventate. Dar cine are timp sa astepte ani pana cand vin acele linkuri, sa scrie altii despre tine, cand poti sa faci asta si singur. Aici apare greseala : daca site-ul tau este popular, este foarte probabil sa se discute peste tot despre el. Peste tot vrea sa insemne printre altele : bloguri, forumuri, site-uri de specialitate, site-uri de socializare , si tot asa inainte . Aceasta distributie ( in timp, ca tipuri de site-uri, dar si ca tipuri de linkuri (dofollow dar si nofollow, chiar si text simplu / fara link)) este foarte importanta pentru Motoarele de cautare . Acest algoritm realizeaza ca postarile personale pe sute de directoare sa fie aproape nule ca si eficienta. Motoarele de cautare se asteapta ca sa se vorbeasca despre website si pe social, si pe forumuri si in alte cateva mii de platforme sau siteuri. Si daca nu vede asta nu da importanta legaturi castigate prin inscrieri in directoare ( dat ca exemplu aici), asi da seama ca acest proces este “fortat” si nu este unul natural. Pe de alta parte poti apela la cei care se ocupa de servicii seo si uiti de aceasta problema.
Mai pe scurt, decat sa introduci site-ul in 200 de directoare web, ma bine il inscrii in 2 dofollow, scrii despre el si in 2 forumuri, in 2 website-uri de reclame, in 2-3 cataloage de firme, in 2..3 cataloage de produse si servicii, pui cateva reclame de mica publicitate ( chiar si fara link) ,2 – 3 articole pe bloguri, si la fel in social. Munca efectuata ( ca si timp) va fi cel putin injumatatita iar rezultatele vor fi de 10 ori mai vizibile, daca nu ai timp de asta sau vrei sa te concentrezi pe business-ul tau lasa-ne pe noi sa facem aceste servicii seo pentru tine.
Si mai mai pe scurt , as afirma ca este important calitatea si diversitatea legaturi si nu numarul lor. De aceea SEO SEM si SMO trebuie facute toate 3 in cantitati aproximativ egale, altfel, eficienta muncii este mica.
Evident ca cel mai corect e sa apelezi la o firma de specialitate ( pentru care optimizare seo vrea sa insemne mult mai mult decat sa inscrii site-ul in Motoarele de cautare webmaster si sa faci un sitemap).