Uleiul de motor

2 minutes, 22 seconds Read

Chiar daca a scazut foarte mult consumul de lubrificant al motoarelor moderne, perioadele de timp de la un schimb la altul sunt tot mai lungi. Insa uneori este nevoie si de o completare in baia de ulei a motorului.

Cum alegem calitatea potrivita? Cei care nu sunt specialisti pot avea dificultati, avand in vedere bogata oferta a producatorilor de pe piata: uleiuri minerale, sintetice, de lunga durata, hiperfluid, cu specificitati si clasificari diverse, in functie de constructorii de masini. E adevarat ca reprezentantii autorizati pot oferi informatii pentru cazuri specifice si alte informatii putem obtine de la producatorii de uleiuri minerale sau din cartile tehnice ale masinilor. Dar ramane intrebarea: este indispensabil sa cumparam marca ceruta de constructor (mai scumpa) sau este bun si un alt ulei de pe piata cu aceleasi caracteristici?

Intr-un magazin cu piese auto Opel , spre exemplu, putem gasi o oferta generoasa, dar nu marca si pretul uleiului sunt determinante. Fundamental este, insa, alegerea vascozitatii consiliate- si respectarea conditiilor prescrise. Vascozitatea defineste coeziunea interna a lichidului in functie de temperatura. Uleiul trebuie sa fie fluid pentru a porni la frig, dar nu foarte, pentru a functiona si la temperaturi inalte. Vascozitatea se exprima in doua numere (de pilda SAE 0W-40). Numarul dinaintea literei W este mai mic si reprezinta puterea de lubrificare la frig, iar celalalt indica vascozitatea masurata la 100 de grade Celsius.

Constructorii definesc calitatea uleiului si intervalul de timp intre schimburi in functie de fssffspartile motorului si materialele din care sunt confectionate. Aceste prescriptii nu sunt intamplatore si ar fi oportun sa le respectam. Pretul uleiului are o importanta secundara. Un ulei de calitate rezulta dintr-o fabricatie si un amestec specific. Un motor diesel cu filtre antiparticule necesita un lubrificant care impiedica depozitarea reziduurilor in filtre.

Vezi si:  Sfaturi pentru intretinerea cauciucurilor

Mult mai sofisticate si mai scumpe decat uleiurile minerale, uleiurile sintetice au o eficienta mai mare la frig si permit o uzura mai mica datorita unei lubrificari accelerate la temperaturi mai ridicate.

Este bine sa verificam in mod regulat uleiul, in special la masinile la care se fac rar lucrari de intretinere; atat excesul cat si lipsa uleiului pot dauna motorului. In cazul completarii ne vom asigura ca nivelul uleiului corespunde cu indicatiile semnate pe tija gradata. Se vor utiliza numai uleiurile prescrise de fabricant (a se vedea cartea tehnica a masinii). In anumite conditii, un ulei cu mare putere de lubrificare poate provoca o crestere a consumului.

Este bine sa respectam intervalele de timp pentru schimbul de ulei, chiar daca s-a facut completarea cu un ulei sintetic de calitate superioara. Filtrul de ulei, de pilda, nu este conceput pentru perioade indelungate.

Este posibil sa conservam cel putin 3 ani un ulei de motor in recipientul original sigilat. Odata deschis, durata depozitarii nu trebuie sa depaseasca sase luni.

Pentru consultanta specializata si uleiuri de motor la preturi competitive, puteti vizita https://www.pieseautopro.ro/ .

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.