Cat de utila este inscrierea in directoare web

2 minutes, 42 seconds Read

inscriere in directoare webPractica inscrierii in directoarele web se intoarce mult in timp, chiar inaintea aparitiei celui mai utilizat motor de cautare din momentul actual – Google. Inainte de inceperea erei Google, inscrierea in directoarele web era una din singurele solutii de a adauga un site pe harta internetului. Datorita faptului ca directoarele web erau atunci, ca si in ziua de azi, impartite pe categorii si subcategorii, ce faceau targetarea site-ului o operatiune destul de simpla, directoarele web erau solutia optima de a aduce vizitatori pe pagina.

Cu timpul, situatia s-a schimbat mult datorita evolutiei motoarelor de cautare, dar si aparitiei practicii de promovare pe site-urile de socializare. Cei mai multi experti SEO continua sa foloseasca inscrierea in directoare ca o modalitate de link building, in timp ce unele voci sustin ca aceasta practica este doar o pierdere de timp.

Este procedeul de inscriere in directoare o pierdere de timp?

Raspunsul la aceasta intrebare vine nu de la practica in sine, ci de la modalitatea in care inscrierea in directoare este practicata. Motivul pentru care au inceput sa se ridice intrebari in privinta eficientei acestei metode de link building este practica necorespunzatoare de inscriere in directoare.

Prin practici necorespunzatoare se intelege:

1. Folosirea programelor de inscriere automata sau semi-automata. Aceste programe nu functioneaza pe atat de bine pe cat ar trebui, dand adesea erori sau postand informatie incompleta.

2. Inscrierea in directoare intr-un ritm necorespunzator. Inscrierea in 100 de web directoare pe zi nu prezinta nici un avantaj, ba mai mult, poate atrage dupa sine penalizari din partea Google. In mod ideal, site-ul trebuie inscris in doar cateva directoare pe zi, cu pauze la fiecare cateva zile.

3. Alegerea unor web directoare incarcate de link-uri externe sitewide, neactualizate, penalizate, dar si unele directoare care pretind link-uri reciproce sau care solicita promovarea directorului pe site-ul inscris prin bannere nu sunt directoare de incredere.

4. Directorul ales nu este bine indexat si este ignorat de motoarele de cautare pe urmatoarele motive: nu au content, sunt prea similare cu alte directoare, nu au continut unic.

Odata evitate acest tip de practici, practica de inscriere in directoare ramane una dintre cele mai simple modalitati de link building disponibila in momentul actual. Un expert SEO va sti exact ce tipuri de directoare sunt potrivite pentru fiecare website in parte.

Un director de calitate se poate alege raspunzand la urmatoarele intrebari:

Este directorul web indexat de Google? Daca directorul in sine nu are trafic, nu poate genera trafic catre site-ul tinta.

Cat de vechi este directorul? Vechimea devine sinonim cu calitatea si increderea, dar director vechi poate si sa nu mai fie updatat in mod curent sau poate deveni suprasaturat cu prea multe site-uri asemanatoare. Asadar, vechimea conteaza, dar trebuie verificat daca directorul web e actualizat sau e parasit.

Directorul are continut unic? Exista multe directoare care sunt de fapt copii aproape identice ale unor alte directoare mai bine cunoscute. Asa cum este de asteptat, Google si alte motoare de cautare prefera originalul si ignora adesea copiile.

Raspunsul la intrebarea „cat de util este procedeul de inscriere in directoare web?” tine de foarte multe variabile, dar in mod special de expertiza persoanei care se ocupa de SEO. Un expert SEO va cauta intotdeauna directoare related si care necesita aprobare inainte de postare drept o garantie pentru calitate.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.