maroko-wonder

Micul dejun ideal al sportivului

author
1 minute, 32 seconds Read

maroko-wonderCombina glucidele “bune” cu proteine si lipide. Avem obiceiul sa spunem ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Un mic dejun potrivit, bogat, conditioneaza in mare parte desfasurarea restului zilei pe plan energetic si intelectual. In plus, cu siguranta stii si tu ca micul dejun traditional, painea cu unt si cu dulceata spre exemplu, nu i se potriveste deloc unui sportiv. Atunci care este micul dejun ideal atunci cand facem sport?

Glucide pentru energie. Mancatul este obligatoriu pentru a avea energie. Iar acest lucru este valabil si in cazul micului dejun. Cu toate acestea, este important sa selectam cele mai bune glucide. Pentru asta, indexul glicemic este un ajutor de pret. Acest indice ne permite sa cunoastem puterea hyperglicemianta a unui aliment. Cu cat indexul este mai inalt, aproape de 100, cu atat glicemia va creste mai rapid inducand o stocare sub forma de grasimi. In schimb, un aliment cu un IG scazut trebuie privilegiat deoarece acesta se difuzeaza mai lent in organism ceea ce permite furnizarea de energie in continuu. Iata care sunt alimentele cu IG ridicat : bagheta alba, corn flakes, painea alba, biscuitii. Iata care sunt alimentele cu IG scazut: painea integrala, kiwi, banana, portocala, mar.

Proteine pentru muschi. Iata ceea ce lipseste dintr-un mic dejun occidental. Or, sportivii au o nevoie crescuta de proteine. Utile bunei functionari si mentinerii masei musculare, proteinele la sportiv au un rol major in optimizarea recuperarii. Proteinele sunt indispensabile unui bodybuilder care vrea sa faca muschi si sunt la fel de importante pentru sportivul de anduranta pentru a repara tesuturile musculare lezate in urma efortului depus. Spre exemplu, un bodybuilder de 70 de kg are nevoie de 140g de proteine pe zi in timp ce un sportiv are nevoie de 100g de proteine pe zi. Oul este alimentul ideal care nu trebuie sa lipseasca din micul dejun al unui sportiv.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.