Anvelopele si siguranta la volan

author
1
1 minute, 35 seconds Read

Folosim aproape zilnic masina, insa de putine ori nepunem problema sigurantei garantate de anvelope.  Pentru a va asigura ca nu puneti viata voastra si a celorlalti in pericol, la fiecare doua saptamani inspectati starea anvelopelor si verificati presiunea.

Recomandarile sunt valabile inclusiv pentru roata de rezerva. In cazul in care observati vreo deteriorare, anvelopa in cauza trebuie inspectata de catre un service profesionist.

Durata de viata si performantele in materie de sigurante ale anvelopelor sunt conditionate de presiune. Nivelul optim al presiunii este determinat functie de tipul vehiculului, de catre producatorii vehicului si al anvelopelor.

Supra sau subpresiunea anvelopei nu asigura aderenta corespunzatoare, expunand  totodata anvelopa la o uzura excesiva si asimetrica si influentand totodata manevrabilitatea.

Daca presiunea nu este potrivita comparativ la sarcina incarcata, temperatura anvelopei creste datorita flexarii sporite a flancului. O temperatura excesiva provoaca deteriorari ireparabile ale structurii cauciucului.

Totodata, trebuie evitata suprasolicitarea anvelopelor (viteza excesiva sau suprasarcina). Aceasta are acelasi efect ca si sub-presiunea si poate provoca deteriorari iremediabile ale anvelopei, cu un plus de atentie daca vorbim de anvelope de iarna, intrucat in sezonul rece, dar si vara, temperaturile extreme au un rol important in schimbarea presiunii din interiorul cauciucurilor.

Daca planuiti sa conduceti supraincarcat sau la viteze foarte mari, ajustati presiunea dupa recomandarile realizate de producatorul vehiculului.

Un alt aspect ce cantareste considerabil la capitolul performante este reprezentat de calea de rulare a anvelopei. Un rol important il joaca adâncimea profilului caii de rulare, care in general este reglementat de lege a fi de minimum 1.6 mm.

Indicatorii de uzura ai caii de rulare ( TWI ) sunt un reper important de apreciere al adâncimii acesteia. TWI sunt nervuri aflate in principalul canal longitudinal al caii de rulare, distribuite uniform de-a lungul circumferintei cauciucului. Aceste nervuri ajung sa fie la acelasi nivel cu profilul caii de rulare atunci in momentul in care este atins nivelul minim legal de 1.6 mm al adâncimii profilului.

Similar Posts

Comments

  1. avatar
    Gabriel says:

    Foarte utile sfaturi, pneurile si in general toate aspectele masinii trebuie tratate cu extrema seriozitate mai ales inainte de a porni la drum lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.