Cum sa mentii in permanenta incarcata bateria motocicletei tale

author
2 minutes, 57 seconds Read

Alaturi de motor, acumulatorul unei motociclete furnizeaza intreaga energie de care acest minunat si, totodata, fascinant vehicul pe doua roti are nevoie pentru a te purta pe aripile sale in lungile calatorii prin tare, dar si peste hotare.

In ciuda faptului ca opiniile “gurilor rele” inclina asupra faptului ca aventurile pe doua roti presupun si o doza insemnata de risc care te pandeste la tot pasul, trebuie sa vedem si partea plina a paharului! Concret, mersul pe motocicleta iti confera, pe langa increderea in fortele proprii, o senzatie placuta ca te afli in permanenta in mijlocul maturii si ca pot simti, din plin, emotiile provocate de zgomotul adesea asurzitor al motorului.

Intre motorul si acumulatorul unei motociclete exista o interdependenta conditionata de alimentarea continua a vehiculului cu energia necesara in timpul deplasarii. In tot acest proces de funizare a energiei electrice indispensabile functionariii la turatie maxina a vehiculului, releul de incarcare capata un rol capital. Practic, functionarea bateriei fara aceasta componenta cu rol determinant pentru viata sa si a motorului, deopotriva, nu ar fi posibila!

Evolutia tehnologica a motoarelor moderne a condus la dezvoltarea si imbunatatirea continua a sistemului de incarcare cu energie electrica a bateriei. Acesta din urma trebuie sa suporte consumul tot mai mare cerut de catre motoarele cu foarte multi cai putere pe care constructorii se intrec sa le lanseze pe piata.

Astfel, in procesul de transformare a energiei electrice in lucru mecanic, bateria alimenteaza atat consumatorii electrici ai motocicletei, cat si electromotorul. Mai departe, motorul isi creeaza propria sa autonomie. Simultan, alternatorul preia functia de furnizor de energie electrica, contribuind, in acelasi timp, la incarcarea constanta a bateriei motocicletei.

Vezi si:  Beneficiile utilizarii aditivilor gpl

Releul de incarcare: un control mai bun al alimentarii cu tensiune

Ca sa intelegem mai bine cum functioneaza concret acumulatorul, dar si alternatorul unei motociclete, trebuie sa intelegem care este rolul principal al unui releu de incarcare in tot acest circuit de transmitere a electricitatii.

Denumit si regulator de tensiune, un releu de incarcare ofera un control mult mai riguros al tensiunii de alimentare a rotorului, care, la randul sau, genereaza campul magnetic necesar pentru ca statorul sa produca, pe fiecare faza, curent alternativ sinusoidal.

Pentru a asigura mentinerea autonomiei bateriei pe o durata cat nai lunga de timp, tensiunea generata de catre alternator trebuie sa se mentina in jurul unei valori de referinta de 13-14 volti. Ca si pozitionare, releul de incarcare se regaseste in carcasa alternatorului, fiind montat pe un suport destinat periilor de grafit.

In functie de marca alternatorului, cat si de tipul motorului cu care este echipata motocicleta, vom intalni mai multe tipuri de relee de incarcare.

In general, modelele de releu de incarcare disponibile pe paginile oficiale ale comerciantilor acreditati din Romania, cum ar fi unimotors.ro, au capacitatea de a furniza energia necesara functionarii unor motoare de putere medie si mare, de pana la 250-500 cc. In plus, aceste modele sunt compatibile si cu tipurile originale de motoare in 4 timpi pentru maxiscutere Piaggio, Aprilia, Gilera Nexus, Malaguti sau Scarabeo!

Producatorul de motociclete japonez Yamaha a lansat, de asemenea, pentru toti detinatorii de motociclete apartinand acestei marci seturi de relee de incarcare RMS pentru motoare Yamaha in 4 timp cu o capacitate cilindrica de 125 sau 150 cc.

Vezi si:  Utilitatea cauciucurilor pentru iarna

In concluzie, motocicletele echipate cu un sistem modern si performant de gestionare eficienta a consumului de energie electrica controleaza curentul generat de catre alternator in functie de punctul de functionare al motorului.

Pentru siguranta maxima in timpul mersului, specialistii moto recomanda o atentie sporita acordata incarcarii corecte a acumulatorului si verificarea periodica a starii de functionare a regulatorului de tensiune.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.