Atunci cand ai de-a face cu materiale tiparite in dimensiuni mari apar provocari noi, la care nu te asteptai, in comparatie cu imprimarea materialelor obisnuite.
Provocari ce nu tin doar de zona tehnica, design sau continut ci inclusiv de costuri, logistica, siguranta sau alti factori externi.
Cand expunem un banner stradal, punem un autocolant pe un billboard sau cand pregatim un stand pentru un eveniment trebuie sa ai in vedere, in plus, urmatoarele 6 aspecte:
Orice greseala costa mai mult ca oricand
Orice greseala strecurata in design-ul sau continutulunui material tiparit in dimensiuni foarte mari inseamna si costuri pa masura.
Un banner odata printat este consumat si materialul si vopseaua pentru imprimare asa ca va trebui sa-l achiti.
Nu mai vorbim de cazurile in care apuci sa si distribui sau chiar sa instalezi respectivele materiale si costurile greselii mai cresc odata
Un design adaptat iti face o viata mai usoara
Pentru materialele de mari dimensiuni expuse in aer liber trebuie sa ai in vedere si praful care se va depune.
Evita zone mari de fonta plina (culoare uniforma), evita culorile tari si inchise, evita cat mai mult albul si negrul. Concentreaza-te pe mesaj.
Instalarea/Dezinstalarea
Procesul de instalare si dezinstalare al unui print de mari dimensiuni, ca vorbim de autocolant, banner, stand-uri sau orice altceva este un proces complex care poate atrage diferite prbleme:
- Unele materiale se pierd sau se deterioreaza;
- Instalarea nu se face corect;
- Transportul materialului nu se care corespunzator;
- Accidente in timpul procesului de instalare sau dezinstalare;
- Probleme logistice ce pot impiedica sau amana instalarea in unele cazuri.
Chiar daca nu ai o raspundere directa, si cu atat mai putin legala, prin externalizrea serviciilor de instalare si dezinstalare, aceste probleme pot afecta rezultatul final deci devin si responsabilitatea ta.
O buna planificare a tuturor aspectelor si realizarea lui din timp te poate ajuta sa eviti astfel de situatii neplacute.
Vantul iti poate distruge materialele
Pentru bannerele stradale (daca nu sunt billboards) trebuie neaparat prevazute gauri.
Acestea vor permite vantului sa treaca printre si astfel sa nu se miste tot timpul banner-ul si sa nu-si mai indeplineasca rolul.
Praful are un impact negativ asupra imaginii companiei
Praful se va depune pe orice material expus afara. Este inevitabil.
Pe langa sfaturile privind design-ul care ajuta sa se vada mai putin praful, mai exista si alte variante.
Schimbarea sau igienizarea lui periodica. Aceste procese se fac diferit, in functie de materialul pe care s-a facut imprimarea.
In functie de costuri poti alege intre cele doua solutii.
Oricum ceva va trebui sa faci, deoarece dupa mai putin de 20 de zile respectivul material va arata dezgustator, murdar, plin de praf si tot felul de urme.
In cazul evenimentelor care au loc in interior nu te lovesti de aceasta problema, dar nu scapi de ultima provocare despre care am ales sa vorbesc.
Siguranta trecatorilor este responsabilitatea tuturor
Deobicei cand folosim print in dimensiuni mari vorbim de bannere stradale sau in cadrul unui eveniment. In ambele cazuri siguranta trecatorilor este foarte importanta.
De exemplu pentru bannerele stradale trebuie sa ai in vedere nevoie de-a realiza gauri in material efectiv, astfel incat sa treaca vantul prin ele.
Altminteri, vantul va impingebanner-ul panala ruperea sau desprinderea lui de suport, si mai rau, ar putea sa sa cada chiar peste trecatori.
Nu face compromisuri in acest sens si lucreaza cu firme cu experienta pentru instalarea printurilor de mari dimensiuni.