8 greseli de evitat in procesul web design

author
4 minutes, 54 seconds Read

In randurile urmatoare sunt redate o serie de probleme de accesibilitate, uzabilitate si optimizare on-page semnalate de catre mai multi specialisti externi, dar si romani, de-a lungul timpului si in special in ultima perioada.

Trebuie sa avem in vedere faptul ca utilizatorii de internet au devenit dince in ce mai pretentiosi si nu se vor multumi sa vada un site care nu indeplineste o serie de cerinte minime obligatorii.

Sa trecem la subiect, listand cele mai importante lucruri ce trebuie sau nu trebuie facute atunci cand realizam o pagina web.

1. Atunci cand se proiecteaza un site web, nu se realizeaza offpage intr-o versiune cat mai completa, ci se lucreaza direct online. Aceasta nu este neaparat o greaseala, dar in acest caz pot fi indexate paginile, iar utilizatorii pot ajunge pe site, iar daca acestia nu gasesc informatii complete, parasesc imediat locatia si exista sansa de a nu mai reveni prea curand, putand pierde astfel potentiali clienti sau parteneri de afaceri. O alta situatie se intalneste la magazinele virtuale care afiseaza produse la care nu actualizeaza preturile sau datele – aici exista riscul de a primi o comanda ce trebuie onorata pentru un pret modic, riscand altfel probleme cu autoritatile competente pentru astfel de cazuri. Pe de alta parte sunt specialisti ce nu recomanda punerea cand site-ul este complet finalizat in cazul in care acesta are zeci de mii sau chiar sute de mii de pagini, neffind indicata indexarea dintr-o data a unui numar asa de mare, daca plecam de la zero pagini indexate In cazul ideal ar trebui adaugate sectiunile sau grupul de pagini completat in mod treptat, pentru a fi cat mai in regula atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare..

Vezi si:  De ce da faliment un Magazin Online?

2. O alta eroare ce produce ore de lucru suplimentare o reprezinta neluarea in calcul a optimizarii site-ului, in ideea in care nu este suficent sa avem un website atractiv si ne gandim ca avem nevoie de vizitatori, inca din faza de proiect, realizand astfel structura piramidala necesara sustinerii paginilor importante – de categorii – si a altor landing-page-uri ulterioare. Acest lucru se traduce prin contractarea altor servicii de eficientizare a performantelor site-ului, advertising si marketing pe internet, optimizare si crestere de trafic organic (natural), care inseamna in primul rand modificari semnificative in site – aceste servicii ar avea un cost mai redus daca se lucreaza numai extern, la partea de promovare. Un alt aspect ce trebuie mentionat este legat de modul de structurare a site-ului, astfel incat sa existe o logica – utila atat vizitatorului, cat si motoarelor care stabilesc importanta unei pagini in cadrul site-ului.

Se pune accent pe structura si legaturile circulare ce trebuie sa existe in site, evident ca cele mai multe legaturi trebuie sa duca spre home-page si spre paginile principale.

Se spune ca intr-un site bine construit se poate ajunge in orice punct al sau din maximum trei click-uri.

3. Neincluderea unor elemente de orientare in site, astfel incat utilizatorul sa stie permanent unde se afla. Astfel de repere pot fi clasicele deja, dar necesarele « breadcrumbs » – care arata exact pagina si sectiunile sau subsectiunile din care face parte pagina pe care navigam in mod curent, dar si harta site-ului (site-map-ul afisabil, in format .php/.html) este utila, pentru o vedere completa de ansamblu.

Vezi si:  Inbound marketing online, o solutie pentru promovare cu succes

4. Utilizarea unor culori nepotrivite cu tematica site-ului. Se recomanda ca inainte de a stabili versiunea finala a site-ului din punct de vedere al design-ului, sa studiem site-uri de profil asemanator si despre care – de preferat – stim au succes, fie de la noi, fie din afara, stabilind linia pe care trebuie mers pe toate paginile: fundalul, textul, imaginile, mod de amplasare meniu, integrarea unor elemente dinamice (Flash), etc.. Aici intra si utilizarea unui font adecvat unitar, pe tot parcursul site-ului.

5. Vizitatorul nu poate spune exact despre ce e vorba in site din primele secunde petrecute pe site. Se poate intreba ce cauta de fapt acolo si va parasi locatia, in cazul in care nu i se ofera informatiile pe care le cauta despre produsele sau serviciile respective.

6. Continutul text este extrem de stufos si foarte greu de parcurs. Pe langa un font adecvat – care trebuie sa fie un tip cat mai comun si afisat corect de majoritatea browserelor –  mentionat anterior, la o dimensiune potrivita, blocurile de text trebuie despartite prin spatii, dar si prin imagini relevante, sugestive, realizand astfel o asa-numita « spargere » ca si element de uzabilitate si accesibilitate.

7. Se abuzeaza de continut neindexabil – aici putem vorbi despre clasicele dar inutilele pagini de intro care se bazeazape tehnologii precum Flash, cat si utilizarea in pagini interne. Tehnologia Flash, desi ofera rezultate de web design atractive si spectaculoase, este indexabila intr-mica masura si nu satisface necesarul de content solicitat de motoarele de cautare. Elementele Flash acceptate se rezuma la bannere de mici dimensiuni, intrucat cu cat sunt mai mari, cu atat ocupa spatiu mai mare (ca si numar de biti) si se incarca si mai greu.  Includem la content neindexabil si elemente de tip « iframe », ce trebuie utilizate doar daca este neaparat necesar, in acest caz.

Vezi si:  Importanta unor fotografii sau imagini in webdesign

8. Nu se tine cont de necesitatea externalizarii elementelor de cod precum CSS sau JavaScript in fisiere separate, pentru a nu aglomera inutil codul, dar si pentru a mari viteza de incarcare, care dupa cum se stie, reprezinta un factor de ranking in motoarele de cautare, privind in perspectiva la faza imediat urmatoare finalizarii site-ului. Tot in acest scop (micsorarea timpului de incarcare) se activeaza comprimarea tuturor tipurilor de fisiere existente (pagini, imagini, media, script-uri) si in cazul in care nu obtinem, totusi, rezultatele dorite, ne vom adresa companiei de gazduire pentru asistenta, eventual activarea de catre ei a comprimarii sau mutarea pe un alt server, mai rapid.

Cele de mai sus reprezinta doar o mica parte din ceea ce se considera de catre specialisti a fi nereguli realizate de web designeri, pentru a tine pasul cu evolutia mediului web si cu necesitatile actuale ale utilizatorilor.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.