Glucidele si lipidele in dieta Dukan

2 minutes, 18 seconds Read

Glucidele in dieta Dukan

Glucidele reprezinta componenta ce are impact in furnizarea de energie asupra organismului dvs. Aproximtaiv 50% din necesarul de energie al organismului este furnizat de acestea. Puteti acumula glucide din urmatoarele alimente: fructe, miere, paine, orez, cereale, legume etc. Si alcoolul contine glucide.

Secretia de insulina ce favorizeaza producerea de grasimi este facilitata de catre glucide. Acesta este motivul pentru care in dieta Dukan, in faza de atac, glucidele sunt strict interzise.

Perioada de croaziera a dietei Dukan este ceva mai permisiva din punct de vedere al glucidelor. Puteti consuma legume, nivelul de zahar din acestea fiind destul de redus. Celelalte alimente pot fi introduse trepatat, abia in faza de consolidare, insa vor trebui consumate ponderat, pana in faza de stabilizare a dietei.

Lipidele in dieta Dukan

Lipidele, dupa cum stiti, constituie principalul dusman al kilogramelor in plus. Exista diete care permit consumul de lipide, una dintre acestea fiind dieta Atkins, demonstrata, ulterior, ca o eroare.

Colesterolul si trigliceridele cresc odata cu consumul de lipide avand un efect negativ asupra sanatatii.

Lipidele provin din grasimi de doua feluri:

–    de origine animala si

–    de origine vegetala

Grasimile de origine animala cel mai des intalnite sunt in carnea de porc, miel, rata si gasca. Si carnea de vita este bogata in lipide, atunci cand consumati coasta sau antrocot. In general, carnea de vita este mult mai putin bogata in grasimi decat restul.

Atunci cand vorbim despre peste, cei mai bogati in lipide sunt: tonul, somonul, scrumbia, sardinele si heringul. Acesti pesti pot fi comparati, din punct de vedere al nivelului de grasimi cu carnea de vita. Spre deosebire de carnea de vita, oricare din acesti pesti sunt foarte buni deoarece furnizeaza Omega 3, un element foarte important pentru organism, mai ales in prevenirea bolilor cardiovasculare.

Vezi si:  Cum am slabit lasandu-ma de fumat

Smantana si untul au cele mai mari cantitati de grasime.

Grasimile vegetale sunt reprezentate de uleiuri. In general, uleiul este mai gras decat untul. Uleiurile sunt strict interzise in cadrul etapelor de atac si croaziera din dieta Dukan. Recomandarea expertilor este evitarea consumului de uleiuri vegetale chiar si in etapa de consolidare a regimului si, cu mare atentie, in ultima faza – etapa de stabilizare.

Fisticul, nucile, alunele trebuie evitate, deasemenea.

Toate lipidele au cel mai mare consum caloric fata de glucide si proteine. Ceea ce este mai rau este faptul ca lipidele nu se consuma singure. De obicei, oamenii le asociaza cu glucide sau proteine, efectul fiind si mai devastator.

Lipidele sunt absorbite de organism mult mai repede decat proteinele, insa dezavantajul lor este ca nu furnizeaza energia pe care o furnizeaza proteinele. Senzatia de foame nu trece odata cu consumul de lipide, ceea ce va face sa consumati si altceva in plus fata de ceea ce ati mancat deja, rezultatul fiind depunerea gramelor peste grame.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.