Osteoporoza si dieta

1 minute, 42 seconds Read

Osteoporoza este o boala care poate reduce semnificativ calitatea vietii, insa doar in conditiile in care nu este tratata corespunzator. Exista pareri prost informate conform carora, odata diagnosticata cu osteoporoza, o persoana nu are de ales decat sa se resemneze. Acest tip de mentalitate este poate cel mai daunator pentru bolnavii de osteoporoza.

Cu medicatie, tratament, dar mai ales o alimentatie corespunzatoare, boala poate fi tinuta sub control.

Greseli de alimentatie ce trebuie evitate:

1. Sarea – poate reprezenta un mare pericol pentru femeile trecute de menopauza care sufera de osteoporoza, consumul mare de sare rezultand in pierderea mineralelor importante pentru oase. Chiar daca se decide limitarea sarii in gatitul de acasa, trebuie sa se acorde atentie la mancarurile procesate care contin foarte multa sare, dar si la fast food si conserve.

2. Bauturile racoritoare – nu este vorba aici doar de bauturile carbogazoase, ci de orice tip de bautura racoritoare care contine acid fosforic. Excesul de fosfor in organism rezulta in pierderi de calciu prin urina. In loc de racoritoarele din comert se poate consuma suc de portocale, sucuri de fructe facute in casa, smoothie-uri cu iaurt degresat sau lapte.

3. Proteinele – consumul scazut de proteine afecteaza oasele, iar studiile au demonstrat ca adultul mediu din Europa consuma de doua ori mai putine proteina decat ar fi necesar. Cele mai sanatoase surse de proteine sunt pestele precum somonul sau tonul, carnea de pui sau de curcan, iaurtul, laptele si oule.

4. Cafeina – afecteaza in mod direct oasele, fortand corpul sa elimine calciu intr-un ritm ingrijorator (6 mg de calciu la 100 mg de cafeina). Se poate totusi consuma o ceasca de cafea pe zi in combinatie cu mancaruri bogate in calciu, insa este un risc pe care pacientii ce sufera de aceasta boala a oaselor este mai bine sa nu si-l asume.

Dieta ideala pentru a lupta cu osteoporoza este o dieta fara sare sau saraca in sare, ce evita mancarurile procesate, produsele de panificatie, sucurile racoritoare si cafeina, dar se concentreaza in schimb pe consumul de lactate, fructe, legume si cereale integrale.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.